آشپزخانه ای متفاوت با کابینت بدون دستگیره یا دستگیره مخفی

طراحی کابینت بدون دستگیره ایده ای کاملا نوین در زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه های مدرن امروزی می باشد. همچون گذشته، هنوز هم دستگیره های زیبا در طراحی بسیاری از کابینت ها در نظر گرفته می شود اما سبک خانه های ساده و فانتزی امروزی، نظر بسیاری از افراد را به سوی کابینت های ساده و بی دستگیره جلب کرده است. بر خلاف آنچه به نظر می رسد، باز کردن درب کابینت فاقد دستگیره به هیچ وجه دشوار نبوده و تنها با یک فشار کوچک امکان پذیر خواهد بود.

کابینت بدون دستگیره، نمایی متفاوت در آشپزخانه شما

تیم حرفه ای ماهر چوب در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع کابینت ها از جمله کابینت های گلاس، کابینت ام دی اف، کابینت کلاسیک، کابینت مدرن و انواع کمد فعالیت دارد. این مجموعه حرفه ای، به پشتوانه تلاش مستمر و تخصص طراحان خود، موفق به کسب رضایت کلیه کارفرمایان شده است. این مقاله اختصاص داده شده است به معرفی کابینت بدون دستگیره، انواع و مزایای استفاده از این مدل کابینت در آشپزخانه. پس درصورت تمایل ما را تا انتها همراهی فرمایید.

کابینت بدون دستگیره، جلوه ای مدرن در آشپزخانه شما

تاثیر وجود دستگیره در جلوه بخشی به کابینت ها و آشپزخانه

درطراحی کابینت ها، وجود دستگیره در درجه اول، به دلیل کارایی این متعلقات اهمیت پیدا کرده است. اما در کنار کاربرد این قطعات کوچک، انتخاب مناسب و هماهنگ این دستگیره ها با مدل و نوع کابینت می تواند در حفظ زیبایی و درخشش دکوراسیون آشپزخانه بسیار مهم باشد. دستگیره ها به مرور زمان شکل های متنوع و زیبایی به خود گرفته اند به گونه ای که، جزئی از چیدمان داخلی آشپزخانه به حساب می آیند.

نقش دستگیره در زیبایی کابینت ها و آشپزخانه

چرا کابینت دستگیره مخفی را انتخاب کنیم؟

به مرور زمان و با تغییر سبک، معماری و چیدمان خانه ها، در آشپزخانه ها و دکوراسیون داخلی آن ها نیز تغییرات چشمگیری حاصل شده است. از جمله این موارد می توان به طراحی کابینت دستگیره مخفی اشاره کرد که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. علت این محبوبیت را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • حذف ابزار و یراق آلات از درب کابینت و امکان انطباق پذیری و هارمونی بیشتر اجزای آشپزخانه با بخش های دیگر دکوراسیون داخلی منزل
  • کابینت دستگیره مخفی از سادگی و زیبایی خاصی برخوردار است. همین ساده و یکدست بودن این سازه ها، سبب جلب توجه هر بیننده ای خواهد شد.
  • کوچک شدن خانه ها و کم شدن فضای داخلی آشپزخانه، طراحان را به سمت طراحی آشپزخانه های ساده و خلوت سوق داده است. کابینت بدون دستگیره این نیاز را به خوبی مرتفع خواهد ساخت. این نوع کابینت ها با خلوت تر و منظم نشان دادن فضای آشپزخانه، نقش مهمی را در بزرگتر و زیباتر نشان دادن خانه بر عهده دارند.
  • کابینت های بدون دستگیره، از آن جایی که جدید و به روز هستند، مورد استقبال افرادی قرار خواهند گرفت که به دنبال مد و طراحی های ویژه و منحصر به فرد می باشند.
  • کابینت هایی که فاقد دستگیره هستند به شکل های متفاوتی قابل طراحی هستند، اما همگی طوری اجرا خواهند شد که به سادگی باز و بسته می شوند. همین امر استقبال مردم را برای استفاده از آنها به شدت افزایش داده است.

کابینت دستگیره مخفی، داشتن آشپزخانه ای مدرن و زیبا

آشنایی با انواع کابینت دستگیره مخفی در آشپزخانه

کابینت دستگیره مخفی بر اساس نحوه باز یا بسته شدن درب، در دو دسته زیر قابل طبقه بندی هستند:

  • کابینت با دستگیره مخفی: در طراحی این نوع کابینت، دستگیره ها به صورت کاملا مخفی و به شکل شیاری باریک بر روی لبه های کناری یا بالایی درب ها و کشوها قرار می گیرند. به گونه ای که انگشتان روی آن قرار گرفته و باز و بسته شدن درب کابینت را با سهولت بیشتری همراه می سازند. تنها عیب این نوع کابینت بدون دستگیره این است که، گرد و غبار، آلودگی و چربی معلق در فضای آشپزخانه بر روی لبه های مخفی آن تجمع کرده و تمیز کردن آن را سخت خواهد کرد.

کابینت با دستگیره مخفی

  • کابینت آهن ربایی (مگنت دار) یا فشاری: باز و بسته شدن درب ها در این نوع کابینت بدون دستگیره به واسطه مگنت یا آهنربایی انجام می شود که در آنها تعبیه شده است. بدین ترتیب با یک فشار کوچک دست، درب کابینت باز شده و با به هم زدن به سادگی بسته خواهد شد. به دلیل عدم وجود شکاف یا لبه، این کابینت ها از زیبایی بیشتری برخوردار بوده و مشکل کابینت ها با دستگیره مخفی را ندارند.

کابینت مگنت دار یا فشاری

مزایای داشتن کابینت بدون دستگیره در آشپزخانه

وجود کابینت بدون دستگیره در آشپزخانه زیبایی خیره کننده‌ای به آن خواهد بخشید. علاوه بر جلوه بصری، این سازه‌ها از مزایای زیادی برخوردار هستند که سبب محبوبیت آنها شده است. در خانه‌های کوچک امروزی وجود کابینت بدون دستگیره سبب خلوت شدن فضای آشپزخانه، بزرگتر نشان دادن آن و دلباز شدن محیط داخل خانه خواهد شد. علاوه‌بر‌آن، نظم و ترتیبی که در فضای این بخش از خانه به وجود آمده، دست صاحب‌خانه را در انتخاب و استفاده از لوازم و وسایل تزئینی باز می‌گذارد. در معماری خانه‌های مدرن امروزی، آشپزخانه و سالن نشیمن فضای مشترکی دارند که به واسطه یک جزیره آشپزخانه یا میز نهار خوری از یکدیگر تفکیک می شوند. به همین دلیل، کابینت بدون دستگیره، همخوانی و هارمونی بیشتری با کمد و بوفه‌های اتاق نشیمن خواهد داشت.

وجود کابینت های فاقد دستگیره، یکپارچگی بیشتری را در دکوراسیون آشپزخانه به وجود خواهد آورد. این همخوانی بین درب‌ها، کاشی‌ها، کفپوش و کاغذ دیواری سالن خودنمایی خواهد کرد. کابینت‌های بدون دسته همچون بوم یک سفید و خنثی هستند که این امکان را برای طراحان و صاحب‌خانه فراهم خواهند ساخت که چیدمان دکوراسیون داخلی را بدون محدودیت به انجام رسانده و از رنگ‌های متنوعی در طراحی داخلی استفاده نمایند. سادگی این نوع کابینت‌ها در طولانی مدت، سبب خستگی چشم نشده و همواره زیبا به نظر خواهند رسید. در خانه‌هایی که کودکان نوپا حضور دارند، همواره نگرانی باز شدن درب کابینت و خطر سقوط ظروف و لوازم وجود دارد. نبود دستگیره بر روی کابینت‌ها، تا حد زیادی این مشکل را برطرف خواهد کرد. این دستگیره ها هستند که سبب نخ‌کش شدن یا گیر افتادن لباس شده و مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

سادگی و جذابیت کابینت بدون دستگیره در آشپزخانه

چه آشپزخانه های با کابینت بدون دستگیره زیباتر هستند؟

با وجود زیبا و به روز بودن کابینت دستگیره مخفی، اجرای آن در هر آشپزخانه ای توصیه نمی شود. از این کابینت ها معمولا در خانه هایی استفاده می شود که:

  • از سبک معماری مدرن و جدید پیروی کرده و طراحی داخلی ساده و خلوتی داشته باشند. این مدل کابینت برای آشپزخانه های کلاسیک نامناسب است.
  • برای آشپزخانه های کوچک و خانه هایی به سبک مینیمالیستی، کابینت بی دستگیره بهترین انتخاب است.
  • در خانه هایی که باریک و بلند هستند، وجود کابینت دستگیره مخفی، فضا را با منظم و زیبا نشان خواهد داد.
  • در محیط مهدکودک ها یا هر خانه ای که فرزندان نوپا و خردسال دارند، اجرای کابینت های بدون دستگیره انتخابی هوشمندانه خواهد بود.
  • حذف دستگیره در همه نوع کابینت های چوبی، ام دی اف، ممبران، پلی اورتان و … امکان پذیر بوده و محدودیتی به همراه ندارد.

زیبایی کابینت فاقد دستگیره در آشپزخانه های مدرن

نکات مهم و حیاتی در زمان انتخاب و خرید

بهتر است پیش از انتخاب و سفارش کابینت دستگیره مخفی، به نکاتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، توجه داشته باشید تا بتوانید آگاهانه تر تصمیم بگیرید:

  • در نظر داشته باشید که، به دلیل تجهیزات و یراق آلاتی که در ساخت این نوع کابینت به کار گرفته می شود، هزینه طراحی و ساخت این سازه ها نسبتا بالا می باشد. این تصور که، این کابینت ها به دلیل نداشتن دستگیره ارزان قیمت تر هستند کاملا اشتباه است.
  • چنانچه انتخاب شما، کابینت بدون دستگیره مگنتی است، توجه به کیفیت آهنربای به کار رفته در تولید آنها اهمیت زیادی دارد. استفاده از نوع بی کیفیت مگنت، مشکلات عدیده ای را برای شما ایجاد خواهد کرد.
  • در برگزیدن رنگ و متریال کابینت دستگیره مخفی توجه کافی به خرج دهید. در این نوع کابینت و به خصوص در نوع فشاری آن، سطح تماس دست با سطوح زیاد است. بنابراین انتخاب رنگ های تیره و براق شما را با دردسرهای زیادی در لکه گیری و تمیز کردن مواجه خواهد ساخت.
  • اگر انتخاب شما کابینت با دستگیره مخفی است، شکاف و درز دسته ها را با دقت و به طور منظم تمیز کنید. لازم است بدانید که، انباشتگی چربی ها و گرد و غبار موجود در فضای آشپزخانه سلامتی شما به خطر انداخته و سبب پوسیدگی و از بین رفتن بدنه کابینت خواهد شد.

سخن آخر

کابینت دستگیره مخفی یکی از جدیدترین سازه هایی است که نه تنها در آشپزخانه های ایرانی که در سایر کشورهای جهان نیز اجرا شده، مورد استقبال قرار گرفته و زیبایی چشم نوازی به دکوراسیون داخلی بخشیده است. در این مقاله سعی بر آن شد که اطلاعات جامع و کاملی در مورد این نوع کابینت آشپزخانه در اختیار شما قرار داده شود. پس اگر شما نیز قصد سفارش این نوع کابینت را برای آشپزخانه مدرن و زیبای خود دارید به ماهر چوب اعتماد کنید. این مجموعه حرفه ای، با سابقه درخشانی که از گذشته تا به حال در زمینه تولید انواع کابینت پلی اورتان، کابینت پله ای، کابینت ممبران، کمد، مصنوعات چوبی اداری و … داشته است، در اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی در تهران و دیگر شهرها از جدیدترین متد ها و طرح های روز دنیا بهره گرفته است.

ماهر چوب، مجری جدیدترین و به روزترین کابینت ها برای آشپزخانه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
//
سلام من سعید هستم و از اینکه در حال بازدید از سایت ما هستید بسیار خوشحالیم. چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟