کابینت آشپزخانه هایگلاس کوچک ، نکات طراحی انتخاب رنگ و…

آشنایی با کابینت هایگلاس برای آشپزخانه های کوچک

آشپزخانه را از لحاظ اهمیت فضا می توان جزء فضا های مهم دسته بندی کرد. زیرا بانوان بیشتر زمان خود را در این محیط سپری می‌ کنند. به همین دلیل آشپزخانه ‌ها از نظر طراحی و تجهیزات باید مناسب باشند. در برخی ساختمان ها به دلیل نداشتن فضای کافی، در طراحی، اجباراً مساحت کوچکی را به آشپزخانه اختصاص می ‌دهند. کابینت هایگلاس یک گزینه مناسب برای آشپزخانه کوچک می باشد.

در اینگونه فضا ها، زمانی که طراحی اصولی همراه با بهره گیری از متریال مناسب ادغام شود، دغدغه ‌های موجود به حداقل خواهد رسید. معمولاً از کابینت هایگلاس آشپزخانه کوچک در طرح ها و رنگ های مختلف برای چنین فضا های کوچکی، استفاده می شود. در واقع، طراحان سعی دارند که از کمترین فضای موجود بیشترین بهره را ببرند. این مورد به طراحی کابینت آشپزخانه کوچک نیز مربوط می شود که کارفرما باید از کارشناسان حرفه ای در این زمینه مشاوره بگیرد تا یک طراحی آشپزخانه منحصر به فردی را ایجاد نماید.

طراحی کابینت هایگلاس آشپزخانه کوچک

طراحی مناسب برای آشپزخانه های کوچک و زیبایی آن

اغلب افراد تصور می ‌کنند که در آشپزخانه های کوچک نمی توان فضای کافی و جذابی را تجربه کرد. اما طراحان در این خصوص دیدگاه متفاوتی دارند و با بهره گیری از طراحی هوشمندانه و منطقی، نورپردازی مناسب و حرفه ‌ای برای اجرای کابینت آشپزخانه کوچک، به مراتب حس بزرگتر به نظر رسیدن این فضا را به افراد القا می‌ کنند و از طرفی با اجرای کابینت هایگلاس به رنگ روشن، ضمن انعکاس مناسب نور، آشپزخانه را دلباز تر و کاربردی تر خواهد کرد.

در دنیای امروزی به علت سبک های جدید معماری و همچنین آپارتمان نشینی افراد، فضا های کوچکی برای ساخت و ساز وجود دارد. در این راستا، طراحی فضا های کوچک مانند آشپزخانه توسط طراحان دکوراسیون داخلی به صورت کاملا خلاقانه انجام می پذیرد.

استفاده از کابینت هایگلاس برای آشپزخانه کوچک

کابینت هایگلاس در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید و اجرا می ‌شود. در ادامه به بررسی نقاط ضعف و قوت آنها می پردازیم.

گاهی اوقات فضای بعضی از آشپزخانه ها از نظر تامین نور طبیعی، کاملاً شرایط ایده‌ آلی دارد و ضعفی از این بابت متوجه این محیط نیست. دغدغه اصلی، استفاده بهینه و منطقی از فضا می باشد که می توان با طراحی کابینت های با ارتفاع بلند و متصل به سقف از نوع هایگلاس با رنگ روشن برای آشپزخانه های کوچک به دلباز بودن محیط، کمک شایانی کرد.

در برخی طراحی ها، در نظر گرفتن پیشخوان در مجاورت پنجره آشپزخانه که به عنوان میز می ‌توان از آن استفاده کرد، انتخاب منحصر به فردی است. وجود پنجره در آشپزخانه تا حدودی اجرای کابینت را در قسمت دیواری با مشکل مواجه می ‌کند و این امر به دلیل نداشتن فضای کافی دیوار در این قسمت است که از نقاط ضعف اینگونه آشپزخانه ‌ها به شمار می آید.

این ضعف را می توان با اجرای کابینت هایگلاس سفید جبران کرد. در برخی موارد می توان در قسمت های فوقانی کابینت های دیواری آشپزخانه، با قرار دادن وسایل تزیینی و یا کتاب‌ ها، از پرت شدن کابینت و غیره جلوگیری کرد.

در هر صورت، صرفه ‌جویی اقتصادی نیز از مسائل مهمی در طراحی و اجرای این گونه کابینت ها به شمار می آید. آشپزخانه هایی که شاید خیلی هم کوچک نباشند، با اجرای چنین کابینت هایی به مراتب بزرگتر به نظر می رسند.

در طراحی های ساده و کاملا مدرن، می توان با بهره گیری از کابینت هایگلاس آشپزخانه کوچک، آرامش و لذت بی نظیر را تجربه کرد. غالباً در اجرای کابینت، رعایت فضای میانی آشپزخانه اهمیت زیادی دارد به حالتی که بیش از حد تنگ نشود و به راحتی قابل تردد باشد. در حقیقت به نحوی یک طرف دیوار آشپزخانه را خالی بگذاریم تا از فضای میانی خوبی برخوردار باشیم.

کابینت آشپزخانه کوچک

هنگامی که آشپزخانه از نورگیری مناسبی برخوردار نباشد و حتی پنجره ای نداشته باشد، می‌تواند علاوه بر کوچک بودن فضای موجود، کار طراحی و اجرا را سخت ‌تر کند. راه حلی که بتواند مشکل عنوان شده را برطرف کند، نورپردازی حرفه ای می باشد. در ضمن استفاده از کابینت هایگلاس به رنگ تیره در چنین فضاهایی پیشنهاد نمی شود. به این دلیل که انعکاس نور مناسبی ندارند. گاهی اوقات با انتخاب رنگ سفید دیوار و کابینت هایگلاس و همچنین ایجاد پنجره کوچکی در سقف، می توان تا حد زیادی مشکل نورگیری آشپزخانه را برطرف کرد.

در نتیجه، ترکیب جلوه های نور به همراه کابینت هایگلاس به رنگ روشن با ارتفاع بلندتر در آشپزخانه‌ کوچک، بی ‌نظیر است. در بعضی آشپزخانه ها، از رنگ های مختلفی برای اجرای کابینت هایگلاس استفاده می شود که با سبک طراحی ساده و مدرنی که دارد، نمی توان ایراد خاصی از اجرای آن گرفت.

استفاده از رنگ سفید کابینت هایگلاس، آشپزخانه را دلبازتر نشان می دهد و با توجه به انعکاس نور، نقش اساسی را در روشن نمودن آن ایفا می کند. باید بگوییم که در صورتی که چندین سال از نصب کابینت هایگلاس سفید رنگ بگذرد، ولی همچنان زیبا و به روز می باشد که این مورد یک مزیت برای آن به حساب می آید.

در ساختمان هایی که پنجره سالن رو به آشپزخانه دارند، تا حدودی انعکاس نور آن بر روی کابینت هایگلاس می ‌تواند ضعف نداشتن پنجره آشپزخانه را جبران کند. استفاده بهینه از گوشه ها و نقاط دنج آشپزخانه های کوچک، یکی از مهم‌ ترین مسائلی است که طراحان مد نظر قرار می ‌دهند و با انتخاب کابینت هایگلاس و اجرای آن در چنین نقاطی، ضعف ‌های به وجود آمده را جبران می ‌کنند.

در بررسی‌ ها و تحقیقات به عمل آمده از اجرا های مختلف در آشپزخانه های کوچک، به وفور دیده شده است که از شلف ها و طبقات کوچک در قسمت های انتهایی آشپزخانه هایی که دارای پنجره می باشند، استفاده شده است.

برخی طراحان در عین حال که از نظر نور و رنگ کابینت هایگلاس تناسب مورد نیاز را رعایت می ‌کنند، با یک سری گل های طبیعی و تزئین کردن طبقاتی از این کابینت ها، زیبایی بی نظیری را به تصویر می کشند.

در اجرای طرح ‌های مختلف، ضعف ‌هایی را مشاهده می ‌کنیم که شاید ظاهر طرح، خاص به نظر برسد و با بهره‌ گیری از دیوار هایی به طور مثال به رنگ سیاه با هدف ایجاد محیطی که جنبه آموزشی داشته باشد، بسیار جالب به نظر برسد. ولی در خصوص عدم اجرای درست نورپردازی و همچنین استفاده نکردن از طرح کابینت دیواری هایگلاس، ضعف هایی را در این محیط نمایان کرده است.

همانطور که می دانید، کابینت یکی از وسایل بسیار پر کاربرد است و به غیر از کارایی مهم آن در آشپزخانه، به عنوان یک دکور زیبا تلقی می شود. قابل ذکر می باشد که دکوراسیون داخلی خانه، نقش فوق العاده ای را در جذابیت آن می تواند داشته باشد که آشپزخانه با اهمیت ترین بخش هر خانه ای می باشد و باید به زیبایی آن با کابینت های مناسب و حتی درب کابینت با طرح و رنگ عالی پرداخت تا یک فضای بی نظیری به وجود آید.

کابینت هایگلاس آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه های کوچکی که از نورگیری طبیعی بهره می ‌برند و از ترکیب رنگ جذابی هم در اجرای کابینت هایگلاس استفاده می کنند، نمی توان به راحتی به این فضا ایرادی وارد کرد. در انتخاب رنگ های تیره کابینت هایگلاس باید دقت شود. زیرا این رنگ ها انعکاس نور مناسبی ندارند و ممکن است مورد پسند خیلی از افراد واقع نشوند.

از دیگر طرح هایی که کمک زیادی به بزرگتر نشان داده شدن فضای آشپزخانه های کوچک می کند، استفاده از گاز صفحه ای به همراه کابینت هایگلاس می باشد. بهتر است به این نکات توجه ویژه ‌ای داشته باشیم.

به طور کلی کابینت هایگلاس دارای ظاهری براق و جذاب می باشد که فضای آشپزخانه را زیبا و دلنشین می سازد. از آنجایی که سطح این کابینت بسیار شفاف است، لذا در روشن تر شدن آشپزخانه تاثیر زیادی دارد که باید مدنظر قرار داد.

طراحان دکوراسیون های داخلی، گاهی از اجرای یک اپن جزیره ای در فضای آشپزخانه سخن می گویند که شاید انتخاب کاملاً حرفه ‌ای و درستی باشد.

در خصوص آشپزخانه هایی که اپن جزیره ای ندارند ولی در عین حال با انتخاب رنگ زیبای کابینت هایگلاس فضای دلنشینی را ایجاد کرده‌ اند، می ‌توان گفت که این مدل آشپزخانه ها از فضای اصلی خانه جدا نیستند و در واقع بخشی از آن نیز محسوب می ‌شوند. در بخش دیگری از اجرای این نوع کابینت ها، استفاده از آینه با ابعاد مناسب روی دیوار و همچنین اجرای یک ردیف کامل کابینت هایگلاس با جلوه نور طبیعی از پنجره کوچک آشپزخانه بسیار دلنشین خواهد بود.

اجرای این نوع کابینت ها با ارتفاع مناسب و تعداد زیاد کابینت های دیواری، کمک شایانی به استفاده بهینه از فضای آشپزخانه های کوچک می کند.

نکات پایانی را در خصوص طراحی و اجرای کابینت هایگلاس برای آشپزخانه کوچک بیان می نماییم.

سعی کنید تا حد امکان از رنگ های روشن برای اجرای این نوع کابینت ها استفاده کنید. برای بزرگتر و زیباتر به نظر رسیدن آشپزخانه، بهره گیری از رنگ های روشن برای کابینت هایگلاس آشپزخانه کوچک بسیار مناسب می باشد. مخصوصا هنگامی که در مورد فضای کم آشپزخانه، نگرانی های زیادی وجود دارد، انتخاب رنگ های روشن تاثیر به سزایی در بزرگتر دیده شدن و مرتب بودن فضای خانه دارد.

از نظر جادار بودن و داشتن شلف در صورت لزوم و همچنین اجرای کابینت هایی با ارتفاع بلند و چسبیده به سقف و به نحوی، با استفاده حداکثری از کلیه فضا های آشپزخانه های کوچک و با طراحی دقیق کابینت هایگلاس تمامی ضعف ‌های چنین آشپزخانه هایی به راحتی جبران خواهد شد. در حقیقت، دکوراسیون داخلی، نقش بسیار پر رنگی در جذابیت آن دارد. آشپزخانه هم یک بخش مهم از خانه می باشد که بسیار مورد توجه افراد واقع می شود. نصب کابینت هایگلاس برای آشپزخانه کوچک، از ویژگی های خاصی برخوردار است که تمامی خریداران با آگاهی کامل و جامع از ویژگی های آن، می ‌توانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

کابینت هایگلاس سفید و تاثیر آن در زیبایی آشپزخانه

این را هم بدانید که برای بررسی قیمت انواع مختلف کابینت نیز عوامل زیادی از جمله جنس کابینت، صفحه کابینت و متریال مربوط به آن اثر بخش می باشد و از آنجایی که اجرا و نصب کابینت بر اساس فضایی که به آن اختصاص دارد، سلیقه کارفرما در انتخاب طرح ‌های مختلف، حائز اهمیت است و بهتر است از قبل با کابینت ساز حرفه ای و متخصص مشورت به عمل آید و طرح نهایی، طبق دلخواه مشخص گردد. همچنین انتخاب رنگ هوشمندانه توسط مشتری، جذابیت کابینت های هایگلاس در آشپزخانه کوچک را بیشتر می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
//
سلام من سعید هستم و از اینکه در حال بازدید از سایت ما هستید بسیار خوشحالیم. چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟