تجهیزات سبدی و اکسسوری کابینت آشپزخانه

آشپزخانه ها مهترین قسمت و به عبارتی قلب هر خانه هستند. و بیشترین زمان و انرژی اعضای یک خانه در آشپزخانه برای پخت و پز و نظافت می‌گذرد. کاربری آسان و عملکرد بهینه آشپزخانه باعث ذخیره انرژی و نیز زمان برای اعضای خانواده می‌شود و به این ترتیب اعضای خانواده وقت بیشتری برای یکدیگر دارند. سازماندهی آشپزخانه می‌تواند، به بهینه سازی کاربردی آشپزخانه کمک کند. یکی از بهترین راهها، استفاده از تجهیزات سبدی و اکسسوری کابینت آشپزخانه است که در ادامه به معرفی انواع آن و مزیتهای آنها می‌پردازیم. این اکسسوری‌ها در تمام انواع متریال کابینت اعم از کابینت ممبران، کابینت هایگلاس و کابینت پلی اورتان اجرا می‌ شود.

تجهیزات سبدی و اکسسوری کابینت آشپزخانه می‌توانند برای تطبیق با سبک‌های متنوع پخت و پز سفارشی شده و فضای هوشمند ذخیره‌سازی ایجاد کنند. علاوه بر این، آنها اطمینان می‌دهند که ظاهری بدون اشغال، سازماندهی خوب و راحتی داشته باشید که تجربه پخت و پز روزانه شما را لذت‌بخش می‌کند. انتخاب اکسسوری‌ها قبل از شروع کارهای بازسازی ضروری است تا بتوان طراحی آشپزخانه را بدون ایراد انجام داد.  هنگام انتخاب تجهیزات سبدی و اکسسوری کابینت آشپزخانه، مهم است که طرح و اندازه آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. فضای خود را اندازه‌گیری کنید و اقلامی که باید در آنها ذخیره کنید را در نظر بگیرید تا بهترین راه حل‌ها را برای نیازهای خود انتخاب کنید. یکی از مزایای اصلی تجهیزات سبدی و اکسسوری کابینت آشپزخانه، قابلیت سفارشی‌سازی کامل فضای شما است. از کمدهای قابل بیرون کشیدن، قفسه‌های ادویه‌جات و سبد پخت و پز تا انواع مختلفی از فضاهای عمیق و کم عمق، هر جنبه‌ای از آشپزخانه شما را پوشش می‌دهد. علاوه بر ملاحظات عملی، اکسسوری آشپزخانه می‌توانند به فضای شما لمسی از سبک بدهند.در ادامه اکسسوری های مختلف آشپزخانه آورده شده است که هر سانتی متر مربع از آشپزخانه شما را بهینه‌سازی می‌کند و کارایی حداکثری را تضمین می‌کند.

تجهیزات سبدی جهت یونیت های زمینی کنج

تجهیزات سبدی یونیت زمینی کنج چیست؟

شما ممکن است یکی از آن افرادی باشید که به گوشه‌ها در یک محیط کوچک توجه می‌کنند و سعی می‌کنند از آن‌ها بهره‌وری بهینه داشته باشند. این به این دلیل است که بیشتر آشپزخانه‌های مدرن فضای محدودی دارند. بنابراین، ما باید حداکثر استفاده را از فضای داخل کابینت‌ها بکنیم. از سوی دیگر، استفاده از فضای داخل کابینت‌های گوشه و کابینت‌های کناری در آشپزخانه بسیار دشوار است و دسترسی به آن‌ها چالش برانگیز است.

در این رابطه، لازم است بدانید که شما تنها کسی نیستید که درباره این مسئله فکر می‌کنید و شرکت‌های بزرگ از ریل‌های پیشرفته و مدرن استفاده می‌کنند تا لوازم آشپزخانه جدید را طراحی کنند و به شما راحتی و استفاده بهینه از فضای آشپزخانه را ارائه دهند. در ادامه تعدادی مکانیزن برای حل این مساله و استفاده بهینه ار فضای کابینت آشپزخانه ارایه می‌شود:

انواع تجهیزات سبدی یونیت زمینی کنج

تجهیزات سبدی یونیت زمینی کنج‌ها سینی‌های چرخان

تجهیزات سبدی یونیت زمینی کنج‌ها سینی‌های چرخان هستند که اغلب در آشپزخانه استفاده می‌شوند تا دسترسی به اقلام ذخیره شده در کابینت‌های گوشه‌ای یا قفسه‌های دخیره سازی را آسان‌تر کنند. آنها دارای طراحی گردان هستند که به سینی امکان چرخش ۳۶۰ درجه را می‌دهد و از هر زاویه امکان دسترسی به تمام اقلام ذخیره شده در سینی را فراهم می‌کند.

اگرچه تجهیزات سبدی یونیت زمینی کنج‌ها یک راه‌حل محبوب برای ذخیره‌سازی هستند، اما ممکن است برای همه مناسب نباشند. در این پست وبلاگ، ما گزینه‌های جایگزین برای سازماندهی و ذخیره‌سازی اقلام در آشپزخانه را بررسی خواهیم کرد.

کابینت کنج کشویی
کابینت کنج کشویی

گوشه های کشویی

به طور ساده، گوشه های کشویی شگفت انگیز هستند. تصور کنید همه چیز در کابینت گوشه قابل دسترسی بصری با یک کشیدن باشد، همه اینها در حالی که نیازی به خم شدن یا تنش ندارد؟ گوشه های کشویی این امکان را فراهم می کنند.

اگر در نظر دارید آنها را به آشپزخانه دائمی خود اضافه کنید، حتماً برای بودجه کابینت خود اضافه‌کردنی اضافه کنید، زیرا این‌ها در بالاترین قیمت برای هر راه حل گوشه قرار خواهند گرفت، اما بیشتر از هزینه اضافی در طراحی ارگونومیک و دسترسی جبران خواهند شد. همچنین به خاطر داشته باشید که آنها باید به دقت برنامه‌ریزی شوند، به عنوان بخشی از یک آشپزخانه جدید، با طراح حرفه‌ای آشپزخانه خود، زیرا این‌ها یک گزینه برای نصب بعدی یا اضافه کردن نیستند.

سبد مجیک کرنر کابینت گوشه
سبد مجیک کرنر کابینت گوشه

سبد مجیک کرنر

اینها معمولاً روی در نصب می‌شوند و بسیار آسان برای باز کردن و حرکت دادن هستند. آنها حجم زیادی فضای ذخیره‌سازی را دارند، به همین دلیل بسیاری از مالکان خانه آنها را هنگام بازسازی یا ساخت یک آشپزخانه جدید انتخاب می‌کنند.

بعضی از آنها دارای کف صاف هستند، در حالی که مدل‌های دیگر دارای کف شبکه‌ای هستند که گاهی اوقات ممکن است صدای بلندی داشته باشند و باعث لغزش اشیاء شوند، که چیزی است که باید در نظر داشته باشید. اینها عملکرد باز کردن آسانی دارند، به ویژه نسخه‌های نصب شده روی در. گوشه جادویی همچنین چیزی است که باید با طراح حرفه‌ای آشپزخانه خود برنامه‌ریزی کنید تا اطمینان حاصل شود که فضاهای مناسب در نظر گرفته شده است.

سبد لمن کرنر کابینت آشپزخانه
سبد لمن کرنر کابینت آشپزخانه

سبد لمن کرنر

همچنین به عنوان یک واحد ذخیره سازی گوشه دوقلو شناخته می شود، لمانس II کشویی یک گزینه عالی برای یک کابینت گوشه کور است. آنها دارای ظرفیت وزن بزرگی هستند و عملکرد باز شدن مناسبی دارند، جایی که هر قفسه می تواند به طور مستقل بیرون بیاید.

بسیاری از نسخه های مدرن با قابلیت بسته شدن آرامبند، برای راحتی بیشتر مجهز شده‌اند. بسیاری از مدل ها دارای کف کاملاً صاف قفسه هستند تا اجناس را استوار نگه دارند. سبد لمن کرنرکشویی همچنین یک لوازم جانبی کابینت گوشه است که باید با طراح حرفه ای آشپزخانه خود به دقت برنامه ریزی شود تا بتواند به درستی باز شود و هیچ تصادمی رخ ندهد.

نتیجه

برای سازماندهی و ذخیره‌سازی اقلام در آشپزخانه‌تان گزینه‌های زیادی برای تجهیزات سبدی یونیت زمینی کنج وجود دارد. برای انتخاب گزینه‌ای که بهترین تطابق با نیازهای ذخیره‌سازی خاص و ترجیحات شما را دارد و به شما کمک می‌کند تا از فضای آشپزخانه‌تان بهترین استفاده را ببرید، در نظر بگیرید.

تجهیزات سبدی جهت یونیت های ایستاده

سوپر مارکت ایستاده
سوپر مارکت ایستاده

سوپر مارکت کابینت ایستاده ریلی آرام بند ترکیبی بی‌نظیر از کارایی با کیفیت است.

سازماندهی کابینت‌های آشپزخانه‌ی قدی خود را با حداقل تلاش انجام دهید. سوپر مارکت کابینت ایستاده با هر تولیدکننده متفاوت است، اما تخصص پیکا در این زمینه بی‌نظیر است؛ با پایداری استثنایی باز می‌شود، حتی زمانی که کاملاً بارگذاری شده است. رانرهای تمدید کامل به شما اجازه می‌دهند تا محتوای لردر خود را از هر دو طرف ببینید. قفسه‌های جامد با طراحی خطی به راحتی در سطوحی که برای مواد غذایی خود مناسب هستند، پیکربندی می‌شوند، که سازماندهی را ساده، موثر و کارآمد می‌کند. پایه‌ی فولادی جامد می‌تواند با فرش ضد لغزش ما ترکیب شود تا از افتادن/انتقال مواد ذخیره‌شده جلوگیری کند، در حالی که طراحی زیبای آن اطمینان می‌دهد که هر اینچ آخر فضا به خوبی به کار گرفته شده است. حرکت دقیق رانش اجازه می‌دهد تا قفسه‌ها به راحتی بسته شوند؛ بسته شدن نرم یکپارچه اطمینان می‌دهد که هیچ دربی به شدت بسته نشود که ممکن است باعث افتادن محتوا شود.

انواع مختلف سبد های کابینت سوپری

سبد های کابینت سوپری به دو نوع: ایستاده (یا وسط) و یخچالی، در بازار موجود است.

سوپری کابینت ایستاده ریلی

سوپری کابینت یخچالی

کابینت سوپری ایستاده ریلی

ریل های این سبد ها به پایین و بالای واحد پیچ شده و به صورت ساده و ایستاده از کابینت بیرون می آیند. آنها همچنین می توانند در داخل کابینت بسته شوند (بنابراین هنگام باز شدن کابینت، سبد هم بیرون می آید) یا می توانند جدا از بدنه ریل باشند (اول باز شده و سپس سبد بیرون کشیده می شود).

ریل های این سبد ها انواع مختلفی دارند. ریل های معمولی ساچمه‌ای، ریل های آرامبند تاندم و ریل‌های آرامبند معمولی معمولاً در این سوپری‌ها استفاده می شود.

سبد های سوپری ایستاده معمولاً در سه نوع پایینی موجود هستند: کف چوبی (کف MDF الماسی)، کف شبکه فلزی (کف سیم فلزی) و فولادی (همه کف فولادی).

سوپرمارکت یخچالی کابینت آشپزخانه
سوپرمارکت یخچالی کابینت آشپزخانه

سوپرمارکت یخچالی

این سوپری مانند یخچال با دو سبد مجهز شده است. برخی از سبدها در داخل کابینه نصب شده‌اند، در حالی که دیگران در داخل کابینه قرار دارند و زمانی که کابینه باز می‌شود به راحتی قابل دسترسی هستند.

ریل‌های این سوپرمارکت سوپری از پایین تا واحد زمین و از بالا تا بدنه کابینه نصب می‌شوند. سبد سوپرمارکت یخچالی از ریل‌های ساچمه‌ای یا یا قرقره‌ای استفاده می‌کنند.

سبدهای یخچال‌های سوپری معمولاً در سه نوع موجود هستند: سبد با پایه MDF الماسی، سبد با پایه شبکه فلزی و سبد با پایه کاملاً استیل.

تجهیزات سبدی و اکسسوری برای یونیت های زمینی

فضای آشپزخانه، بزرگ یا کوچک، نشان‌دهنده سلایق خانم‌ها است. روشی که آنها دوست دارند زندگی کنند و آشپزی کنند، که در نهایت وابسته به این است که آشپزخانه چقدر سازماندهی شده است. سازماندهی وسایل آشپزخانه به صورت مرتب یا سیستماتیک برای استفاده مناسب از فضای موجود ضروری است. تمام تجهیزات و لوازم آشپزخانه مدولار در این نقطه مفید هستند.

جا بطری ریلی کابینت آشپزخانه
جا بطری ریلی کابینت آشپزخانه

سوپر جا بطری

سوپر جا بطری گزینه خوبی برای صرفه‌جویی در فضا و سازماندهی آشپزخانه با بیشینه‌سازی فضای کابینت و ذخیره‌سازی موثر بطری‌ها هستند. برای لذت بردن از یک آشپزخانه بدون اشغال، چند مرحله را دنبال کنید تا حداکثر استفاده از کشوی بطری داشته باشید.

موجودی بطری‌های آشپزخانه را می‌توانید به راحتی تجزیه و تحلیل کنید که شامل روغن، ادویه‌جات، سس و غیره می‌شود. این به شما کمک می‌کند تا موجودی کشوی بطری را که نیازهای شما را برآورده می‌کند، بدانید. در بازار گزینه‌های مختلفی از کشوی بطری موجود است. یک کابینت کشوی قابل تنظیم با قفسه‌ها یا تقسیم‌کننده‌ها برای ابعاد کابینت شما، ذخیره‌سازی بطری و البته در حدود بودجه خود انتخاب کنید. کشوی بطری را در مکانی مناسب و مناسب نصب کنید.

همچنین ضروری است که به طور منظم کشوی بطری را تمیز کرده و پاک کنید تا جلوگیری از انباشتن گرد و غبار و ریختن مایعات شود. یک‌بار در میان، وقت بگذارید تا بطری‌ها را از بین ببرید و موارد منقضی یا استفاده نشده را دور بیندازید تا فضا یا اشغال زیاد را آزاد کنید. این فقط کشوی بطری نیست، شما می‌توانید از لوازم آشپزخانه دیگری مانند سازمان‌دهنده‌های قاشق‌ها، سینی‌های قاشق، نگهدارنده‌های فنجان/لیوان و غیره استفاده کنید تا آشپزخانه‌تان را عملی‌تر و بدون اشغال کنید.

بنابراین، به طور خلاصه، تجهیزات و لوازم آشپزخانه مدولار به بهره‌وری فضای موجود و سیستم‌های ذخیره‌سازی به صورت سازمان‌دهی کمک خواهد کرد تا زمان و تلاشی که هنگام پخت و پز صرف می‌کنید، را صرفه‌جویی کنید.

 

سطل برنج کابینت آشپزخانه
سطل برنج کابینت آشپزخانه

سطل جای برنج

از این مکانیزم برای نگهداری صحیح و استفاده راحت برنج در آشپزخانه استفاده می‌شود. بیشترین دانه‌ها بهترین‌گونه‌ی نگهداری را زمانی دارند که در دمای ۴۰ درجه یا کمتر نگهداری شوند. از آنجایی که برنج معمولاً در آشپزخانه نگهداری می‌شود و دما نیز تنظیم نمی‌شود، باید مطمئن شویم که آن را در یک ظرف کیپ ودر دار نگهداری کنیم تا اکسیژن نتواند وارد شود و تهویه نشود.

 

سبد سیب زمینی پیاز استیل کابینت آشپزخانه
سبد سیب زمینی پیاز استیل کابینت آشپزخانه

جای سوپرمارکت پیاز و سیب زمینی

امروز، طراحی خانه‌ها و آشپزخانه‌ها یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین مسائل در سازماندهی خانه است و به طور طبیعی، انواع مختلفی از لوازم جانبی برای سازماندهی و زیباسازی فضا استفاده می‌شود. به همراه انواع کوچک و بزرگ از ظروف استفاده شده در آشپزخانه، ذخیره‌سازی سیب‌زمینی و پیاز نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. در گذشته، از کیسه‌ها و سبدهای چوبی برای ذخیره‌سازی سیب‌زمینی و پیاز استفاده می‌شد، در حالی که امروزه، ظروف ویژه‌ای برای آن‌ها طراحی شده است، از جمله فلزی، گلدانی، چوبی و غیره که در بازار موجود است. استفاده از یک سبد مناسب برای سیب‌زمینی و پیاز نه تنها ارزشمند از نظر طراحی است بلکه عملی نیز است، زیرا ذخیره‌سازی سیب‌زمینی و پیاز در کابینت‌ها معمولاً منجر به فساد آن‌ها می‌شود. یک سبد با کیفیت می‌تواند مدارای مرور هوای مناسب برای این محصولات باشد و علاوه بر جلوگیری از فساد آن‌ها، می‌تواند زیبایی فضا را نیز افزایش دهد.

جاسطلی ریلی زیر سینک آشپزخانه
جاسطلی ریلی زیر سینک آشپزخانه

سطل آشغال ریلی

در طراحی آشپزخانه در 10-15 سال گذشته، کابینت‌های مخصوص زباله بسیار متداول شده‌اند. همراه با احاطه یخچال و جزیره‌های آشپزخانه، کشوی سطل زباله ریلی تقریباً یک امر ضروری است.

در طراحی آشپزخانه در 10-15 سال گذشته، کابینت‌های جداگانه برای دور انداختن زباله بسیار متداول شده‌اند. همراه با احاطه یخچال و جزیره‌های آشپزخانه، کشوی دور انداختن زباله تقریباً یک امر ضروری است.

چرا کابینت‌های مخصوص زباله بسیار محبوب هستند؟

آنها به زباله دان شما یک جعبه بسته و منزلق برای نگهداری کثافت و بوها می‌دهند. و اگر کابینت به اندازه کافی بزرگ باشد، معمولاً می‌توانید یک دیگری برای بازیافت قرار دهید که برای تمیزی و فضای زمین برنده است.

اگر شما فضای کابینت کافی برای ذخیره کردن ضروریات آشپزخانه خود دارید و می‌توانید کابینت را اختصاص دهید، اقدام کنید.

صرفه جویی در فضا: سطل زباله قابل کشویی می‌تواند درون یک کابینت یا زیر پایه نصب شود و فضای ارزشمند زمین را صرفه جویی کند.

کنترل بو: به دلیل اینکه سطل زباله درون یک کابینت محصور است، می‌تواند به کنترل بوهای ناخوشایند کمک کند و باعث حفظ بوی تازگی در آشپزخانه شود.

سبد آگیلیس هوایی با جک آسانسوری تمام استیل
سبد آگیلیس هوایی با جک آسانسوری تمام استیل

تجهیزات سبدی و اکسسوری جهت یونیت های هوایی

سبد آگیلیس هوایی

به عنوان یک راه‌حل مدرن و نوآورانه برای ذخیره‌سازی آشپزخانه، سبد آگیلیس با جک آسانسوری دارای مزایای زیادی است که آن را به یک انتخاب محبوب در میان مالکان خانه تبدیل کرده است. در ادامه برخی از مزایای استفاده از سبد آگیلیس با جک آسانسوری آمده است:

1. ذخیره‌سازی مرتب و کارآمد: سبد آگیلیس با جک آسانسوری طراحی شده است تا یک راه‌حل مرتب، منظم و کارآمد برای ذخیره‌سازی وسایل آشپزخانه، ظروف پخت و پز و خواروبار فراهم کند. با طراحی هوشمند خود، این سبد فضای موجود را به حداکثر می‌رساند و به شما اجازه می‌دهد تا بیشتر از آنچه که در کابینت‌های سنتی می‌توانید ذخیره کنید.

2. استفاده آسان: برخلاف کشوها یا کابینت‌های سنتی که نیازمند بیرون کشیدن و دست‌بردن به داخل برای بازیابی وسایل شما هستند، سبد آگیلیس با جک آسانسوری آسان است. با فشار دادن یک دکمه، سبد به سمت شما پایین می‌آید و به شما اجازه می‌دهد تا به وسایل خود بدون هیچ تلاشی دسترسی پیدا کنید.

3. ذخیره‌سازی راحت: با سبد آگیلیس با جک آسانسوری ، می‌توانید وسایل با اشکال و اندازه‌های مختلف را ذخیره کنید که این امر برای ذخیره‌سازی انواع وسایل آشپزخانه مناسب است. برای مثال، اگر می‌خواهید قابلمه‌های بزرگ یا ظروف کوچک را ذخیره کنید، سبد کشوی بالابری می‌تواند به تمام نیازهای شما پاسخ دهد.

آبچکان کابینت آشپزخانه
آبچکان کابینت آشپزخانه

آبچکان کابینت

برای بسیاری از مردم، آشپزی و نظافت از فعالیت‌های مورد علاقه آنها نیست. اما اگر می‌خواهید کار ظرف‌شویی را کمی راحت کنید، بهتر است که ابزارهای مناسب آشپزخانه را داشته باشید. مهمترین ابزاری که می‌توانید داشته باشید، آبچکان کابینت ظرف‌شویی شماست. در حالی که خرید آبچکان کابینت ظرف‌شویی ممکن است به نظر نرفتن یک سرگرمی جذاب نباشد، اما طراحی آبچکان کابینت ظرف‌شویی یا خشک‌کن‌ها یک مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است. ما دیگر دچار مشکل سبد پلاستیکی شکننده کنار سینک که آب کثیف را نگه می‌دارد نیستیم. متاسفانه، بیشتر مردم انواع آبچکان کابینت ظرف‌شویی موجود امروزی را نمی‌شناسند.

قیمت کابینت با اکسسوری

توجه داشته باشید که تجهیزات سبدی و اکسسوری جدا از قیمت کابینت محاسبه می‌شود و هزینه آن به عهده مالک خانه است. و قیمت آن با توجه به متریال و برند و نوع اکسسوری استفاده شده متفاوت است. از بهترین تجهیزات آشپزخانه میتوان به برندهای بلوم ، فانتونی اشاره  کرد. البته چندین شرکت ایرانی و چینی نیز این اکسس.ری ها را تولید می‌کنند که قیمت مناسبتری دارند.

ما در کابینت سازی ماهرچوب از تمام اکسسوری ها، تجهیزات سبدی و مکانیزم‌های اشاره شده در مقاله فوق برای ساخت کابینت آشپزخانه کاربردی و آسان استفاده می‌کنیم. تجهیزات فوق برای تمام انواع کابینت ممبران، کابینت نئوکلاسیک پلی اورتان، کابینت هایگلاس در تمامی انواع سبک کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک قابل اجرا است، و باعث کاربری آسان و بهبود عملکرد کابینت‌ها و آشپزخانه منزلتان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
//
سلام من سعید هستم و از اینکه در حال بازدید از سایت ما هستید بسیار خوشحالیم. چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟