بررسی انواع سینک کابینت آشپزخانه در بازار ایران

آیا به دنبال ارتقاء کابینت آشپزخانه خود هستید؟ آیا شما در حال ساخت کابینت آشپزخانه خود هستید؟ و یا اینکه عاشق پخت و پز شده‌اید و نیاز به یک فضای کاری قابل اعتماد‌تر دارید؟ دلایل زیادی برای به‌روزرسانی سینک آشپزخانه وجود دارد. فرقی نمی‌کند کابینت آشپزخانه شما بل چه متریالی ساخته شده باشد. تمامی انواع سینک گفته شده در ادامه برای تمامی انواع کابینت ممبران، کابینت هایگلاس، کابینت نئوکلاسیک کاربردی و قابل انتخاب است. بستگی به علاقه شما و بودجه مورد نظر شما بستگی دارد.

ما یک لیست کامل از انواع سینک آشپزخانه با تنوع در سبک و مواد تهیه کرده‌ایم. هر نوع شامل نکاتی در مورد بهترین استفاده‌ها، مزایا و معایب، و نکات مرتبط با نصب بر روی صفحه کابینت است. بعد از اینکه انتخاب خود را به نوعی از سینک که بهترین نیازهای شما را برآورده می‌کند، محدود کردید، مجموعه گسترده‌ای اراِِه شده توسط ما را بررسی کنید تا یکی را پیدا کنید که به آشپزخانه‌ی شما می‌پردازد.

سینک‌های گرانیت کامپوزیتی آشپزخانه

بررسی متریالی انواع سینک

سینک‌های گرانیت کامپوزیتی

سینک‌های کامپوزیت گرانیت از طریق چسباندن گرانیت خرد شده با یک ماده پرکننده رزین ساخته می‌شوند. این نوع سینک بسیار مقاوم در برابر ضربه، مقاوم در برابر لکه‌ها و ظاهر مدرن و جذاب را به هر آشپزخانه‌ای می‌دهد.

اگر شما در نظر دارید سینک کامپوزیت گرانیت را در نظر بگیرید، آن‌ها سنگین‌تر از سینک‌های استیل ضد زنگ هستند، بنابراین ممکن است بخواهید سازه‌های پشتیبانی را برای جبران وزن اضافی اضافه کنید. کامپوزیت گرانیت اثر جذب صدا به دلیل چگالی خود دارد.

مزایای سینک گرانیتی:

مقاوم و کمی ضربه گیر: سینک‌های کامپوزیت گرانیت تمام مقاومت یک سینک گرانیت کامل را دارند، اما مواد کامپوزیت استفاده شده همچنین تأثیر ضربه را کاهش می‌دهد هنگامی که ظروف در سینک پرت می‌شوند.

بهداشتی: برخلاف گرانیت طبیعی، کامپوزیت گرانیت بسیار غیر متخلخل و تقریباً هیدروفوبیک است، به این معنی که مکان‌های زیادی برای رشد باکتری وجود ندارد.

آسان برای تمیز کردن: کامپوزیت گرانیت نیازی به شوینده‌های شیمیایی و تمیز کردن سخت برای حفظ ظاهر نو ندارد.

معایب:

قیمت: اگرچه ارزان‌تر از گزینه‌های گرانیت سنتی است، کامپوزیت گرانیت گران‌تر از سینک استیل یا سایر موادی است که مزایای مشابهی ارائه می‌دهند.

خطر شکستگی: سینک‌های کامپوزیت گرانیت ممکن است اگر ظروف سنگین و تابه‌ها به طور بی‌ملاحظه پرت شوند، شکسته یا ترک بخورند.

بزرگ و سنگین: به دلیل اندازه و وزن آن‌ها، شما باید کمکی برای نصب این سینک‌ها داشته باشید و باید در نظر داشته باشید که مناطق اطراف سینک و کابینت زیر سینک را بخوبی تقویت کنید.

سینک استیل ضد زنگ کابینت آشپزخانه

سینک استیل

سینک های استیل ضدزنگ سبک و آسان نصب می‌باشند و از این رو یک گزینه کارآمد و محبوب هستند. آن‌ها در انواع مختلفی از جمله مزرعه، زیرمونت و بالامونت موجود هستند. در حالی که این سینک معمولاً گران‌تر از نمونه های آهنی هستند، اما نسبت به سایر مواد با کیفیت بالا مانند گرانیت یک گزینه مقرون به صرفه هستند.

سینک استیل ضدزنگ بر اساس ضخامت ورق یا گیج دسته‌بندی می‌شوند. یک گیج ضخیم به معنای این است که سینک معمولاً سنگین‌تر و گرانتر است، در حالی که یک گیج نازک به معنای این است که سینک سبک‌تر و اغلب ارزانتر است. سینک استیل ضدزنگ معمولاً سر وصدای بیشتری نسبت به سایر مواد سینک دارند و ممکن است خم شوند، اما مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت و لکه دارند.

مزایای سینک استیل:

ارزش خوب: برای یک سینک با کیفیت بالا، استیل ضدزنگ یک گزینه عالی میانه قیمت است که تا همیشه می‌ماند.

مقاوم: سینک استیل ضدزنگ هرگز زنگ‌زدگی یا زنگ‌زدگی نمی‌کنند و برای سال‌ها درخشش خود را حفظ می‌کنند.

سینک به آسانی تمیز می‌شود: شساستیل ضدزنگ دارای سطح صاف و بدون تخلخل است و باعث می‌شود باکتری‌های مضر جمع نشوند.

چندکاره: این سینک با هر رنگ یا سبک آشپزخانه سازگار هستند.

معایب:

پر سر و صدا: انتظار داشته باشید که زمان تمیز کردن ظروف در یک سینک استیل ضدزنگ بسیاری از صداها و ضربه‌ها را بشنوید.

حساس به خراشیدگی: عوامل تمیزکننده سایشی یا وسایل آشپزخانه فلزی می‌توانند به مرور زمان خطوط کوچکی را در استیل ایجاد کنند. همچنین اسیدهای قوی می‌تواند رنگ سینک را کدر کند.

ممکن است خم شود: بسته به ضخامت، استیل ضدزنگ ممکن است تحت فشار خم شود.

سینک یکپارچه کورین

سینک یکپارچه کورین

سینک‌های کورین به زیبایی ساخته شده‌اند تا یک راه‌حل شیک و کاربردی فراهم کنند. این سینک‌های مدرن به طور کامل مناسب هر آشپزخانه‌ای هستند. کورین راه‌حل ایده‌آلی برای استفاده است، زیرا برخلاف مواد طبیعی که نیازمند تمیزی و نگهداری منظم توسط متخصصان هستند، کورین یک سطح غیرمتخلخل و بی‌درز فراهم می‌کند که نیاز به نگهداری منظم کم یا تقریباً هیچی ندارد.

کورین در انواع رنگ‌ها، الگوها، سبک‌ها و سایه‌ها موجود است. بنابراین، به دلیل ویژگی‌های مثبت خود، بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. با این حال، قبل از اینکه پول خود را برای خرید این مواد سرمایه‌گذاری کنید، باید از مزایا و معایب آن آگاه شوید تا بدانید آیا با خانه‌تان و سبک زندگی‌تان سازگار است یا خیر.

سینک‌های یکپارچه در کارگاه تولید با استفاده از همان موادی که برای سطح کاربرد دارند، به جایی جوش داده می‌شوند.

مزایا

لبه تزاحم‌آور با در حالت یکپارچه حذف می‌شود. سطح کار و سینک یک سطح پیوسته هستند.

سینک‌های نصبی دارای درز زیر میزی هستند که می‌تواند زباله و قارچ جمع کند؛ اما سینک‌های یکپارچه این درز را ندارند.

سینک‌های یکپارچه در میان مالکان خانه‌ها ظاهر بسیار محبوبی دارند.

معایب

به دلیل اینکه سفارشی تولید می‌شوند، این موارد بسیار گران هستند.

در صورت کشیدن اشیاء تیز بر روی آن، خش می افتد.

اگر حرارت مستقیم آتش را بر روی آن بگیرید، سطح آن می سوزد.

اگر سینک آسیب ببیند، باید تعمیر شود و نمی‌توان به راحتی جایگزین شود.

سینک گوشه کابینت آشپزخانه

بررسی انواع سینک از لحاظ ابعاد و ظاهر

سینک گوشه

دو لگن سینک که به صورت زاویه‌ای نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند، سینک گوشه آشپزخانه را تشکیل می‌دهند.

مزایا

برخی از سینک‌های گوشه فضای کافی بین آن‌ها را دارند تا یک منطقه خشک کن متکامل در وسط فراهم کنند.

گوشه‌های کانتر، که یک فضای بی‌استفاده معروف هستند، به طور هوشمندانه توسط سینک‌های گوشه استفاده می‌شوند.

معایب

سینک‌های گوشه نادر هستند و بنابراین پیدا کردن آن‌ها دشوار است.

سینک‌های گوشه هنگامی که پیدا می‌شوند، گران قیمت هستند.

علاوه بر این، این سینک‌ها نیازمند برش‌های خاصی در کانتر هستند. این سینک‌ها مجبورند که از درز گوشهی که بیشتر صفحه کابینتی آشپزخانه دارند عبور کنند که باعث ضعف سازه‌ی کانتر در آنجا می‌شود.

سینک های دو لگنه

سینک های دو لگنه

اگر قصد دارید ظروف خود را به صورت دستی بشویید، سینک‌های دو لگن می‌توانند هم از نظر کارایی و هم از نظر استایل مورد استفاده قرار بگیرند. این سینک‌ها دارای یک تقسیم‌کننده هستند تا بتوانید یک طرف سینک خود را برای شستن ظروف و طرف دیگر را برای آبکشی، خشک کردن یا آماده‌سازی غذا اختصاص دهید.

این سینک‌ها قبل از اینکه ماشین‌های ظرفشویی الکتریکی به صورت استاندارد مورد استفاده قرار بگیرند، محبوب بودند، اما این طراحی کلاسیک هنوز هم به مد روز نرفته است. سینک‌های دو لگن در انواع اندازه، رنگ و استایل موجود هستند که این امر باعث می‌شود آنها را به راحتی در طراحی آشپزخانه‌تان گنجانده شوند.

مزایا:

مناسب برای شستن دستی: لگن‌های جداگانه برای تمیز کردن و آبکشی باعث می‌شود سینک‌های دو لگن بهترین انتخاب برای شستن ظروف به صورت دستی باشند.

دسترسی آسان به دفع زباله: به طور کلی دفع زباله در لگن فرعی نصب می‌شود، بنابراین هنوز هم دسترسی به آن وجود دارد هنگامی که لگن اصلی با آب یا ظروف پر شده است.

محل آماده‌سازی غذا: می‌توانید یک لگن را برای ظروف کثیف و دیگری را برای آماده‌سازی سبزیجات در هنگام آماده‌سازی غذا اختصاص دهید.

معایب:

فضای بیشتری را اشغال می‌کند: سینک‌های دو لگن ممکن است تا 120 سانتی متر طول داشته باشند که این امر آنها را برای آشپزخانه‌های کوچک کمتر ایده‌آل می‌کند.

ممکن است سخت باشد ظروف بزرگ را شست: با وجود اینکه این سینک‌ها اغلب از سینک‌های یک لگن بزرگتر هستند، لگن‌های جداگانه به معنای فضای کمتری برای شستن قابلمه‌ها و تابه‌های بزرگ است.

ضایعات فضای زیر کابینت: یک کابینت پایه سینک دارای قفسه یا دراور نیست، بنابراین شما برای یک سینک بزرگتر حتی فضای ذخیره‌سازی بیشتری را فدا می‌کنید.

سینک آشپزخانه با سینی آبگیری

سینک آشپزخانه با سینی آبگیری

سینک‌های آشپزخانه با سینی آبگیری هستند. معمولاً در جنس استیل یافت می‌شوند و دارای یک کناره متصل (سینی) هستند که اجازه می‌دهد آب به صورت مستقیم به سینک روانه شود.

اگر عاشق پخت و پز هستید، سینک‌های سینی دار یک گزینه عالی هستند زیرا بخشی از مخصوص آماده‌سازی غذا را روی کانتر خود ایجاد می‌کنند. سینی همچنین با اجازه آب اضافی به سینک، یک مکان برای خشک کردن ظروف و سایر وسایل آشپزخانه فراهم می‌کند. این روش باعث می‌شود که صفحه کابینت شما تمیزتر باقی بمانند و انرژی را صرفه‌جویی کنید زیرا نیازی به استفاده از ماشین ظرفشویی برای شستن و خشک کردن ظروف ندارید.

مزایا:

صفحه کابینت را خشک نگه می‌دارد: سینی‌های داخلی باعث می‌شوند که خشک کردن صفحه کابینت نیاز نباشد.

اجازه استفاده کامل از لگن های سینک‌های دو لگنه: به جای اختصاص یک لگن برای خشک کردن بشقاب‌ها، سینی‌ها هر دو طرف سینک‌های دو لگنه را آزاد می‌کنند.

صرفه‌جویی در انرژی: استفاده از سینک برای شستن و خشک کردن ظروف انرژی مورد نیاز برای اجرای ماشین ظرفشویی را صرفه‌جویی می‌کند.

معایب:

اشغال فضای کانتر: سینک‌های سینی نیازمند فضای بیشتری نسبت به سینک‌های سنتی هستند.

قیمت: این سینک‌ها به عنوان یک محصول ویژه در نظر گرفته می‌شوند و به موازات آن قیمت‌گذاری می‌شوند.

سلیقه همه نیست: در حالی که سینک‌های سینی بسیار کارآمد هستند، همه خریداران خانه به سبک منحصر به فرد آن‌ها جلب نخواهند شد.

سینک کابینت اشپزخانه

سینک ها را از زوایای دیگری نیز می‌توانیم بررسی کنیم. عمق لگن، ضخامت ورق و نیز توکار یا روکار بودن سینک که به سلیقه و انتخاب و نیز محل نصب سینک بستگی دارد.

هنوز در حال تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع سینک آشپزخانه‌ای هستید؟ در ادامه چند سوال متداول در این مورد را برای کمک به تصمیم‌گیری شما آورده‌ایم.

کدام نوع سینک آشپزخانه بهتر است؟

بهترین سینک آشپزخانه بستگی به سلیقه و نیازهای شما دارد. هر نوع دارای مزایا و معایب خود است. اگر به دنبال یک گزینه هزینه‌ای هستید، سینک توکار  از جنس استیل ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. اگر سبک برای شما مهم‌تر است، جنس گرانیتی یا کورین یکپارچه آشپزخانه، آن جذابیتی را که به دنبال آن هستید دارد.

چه روندی در سینک‌های آشپزخانه وجود دارد؟

سینک‌های بزرگ، یک لگنه، آخرین روند در سینک‌های آشپزخانه هستند. این سینک‌های چندمنظوره برای آشپزخانه‌های کوچک و افرادی که به دنبال یک طراحی مدرن و مقرون به صرفه برای سینک آشپزخانه هستند، ایده‌آل هستند.

آیا سینک‌های استیل ضد زنگ از مد افتاده‌اند؟

مانند آشپزخانه‌های نما سفید، سینک‌های استیل ضد زنگ همیشه در مد خواهند بود. با این حال، جایگزین‌های نوآورانه مانند سینک‌های گرانیت کامپوزیت و سینک‌های کورین اخیراً توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند.

محبوب‌ترین نوع سینک آشپزخانه چیست؟

سینک‌های روی میز، محبوب‌ترین نوع به دلیل قابلیت هزینه‌ای و فرآیند نصب آسان آن‌ها هستند.
قبل از انجام تصمیم نهایی در مورد سینک آشپزخانه، عادت‌های پخت‌و‌پز خود، نیازهای تمیزکاری، فضای کانتر، سبک و بودجه خود را مد نظر قرار دهید. این عوامل کلیدی به شما کمک خواهند کرد تا مشخص شود کدام سینک بهترین انتخاب برای شما و سبک زندگی شما است.

ما در مجموعه ماهرچوب، با توجه به پروژه کابینت در حال انجام و نیز سبک، نوع متریال و  بودجه در نظر گرفته شده توسط مشتری بهترین پیشنهاد را به مالک می‌نماییم. تا کاربری و زیبایی تومان در آشپزخانه فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
//
سلام من سعید هستم و از اینکه در حال بازدید از سایت ما هستید بسیار خوشحالیم. چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟