کابینت هایگلاس یا ام دی اف: کدام نما برای آشپزخانه شما بهترین است؟

مطمئنا شما نیز موافقید که کابینت‌ها بخش حیاتی‌ هر آشپزخانه مدولار هستند. با این حال، نما برای کابینت‌های آشپزخانه، ارزش زیبایی‌شناسی را افزوده و به آشپزخانه‌ی شما شخصیت منحصر به فردی می‌بخشد. در بازار کابینت انواع نما‌ها مانند کابینت هایگلاس ام دی اف، ممبران، پلی‌اورتان و چند متریال مختلف دیگر موجود هستند. های گلاس و ام دی اف به دلیل ارایه نمای مدرن از محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند، با این حال، آن‌ها در زمینه‌ی زیبایی‌شناسی، دوام و قیمت‌گذاری متفاوت هستند. در ادامه همه‌ی آنچه برای انتخاب یکی از این گزینه‌ها برای آشپزخانه‌ی شما نیاز دارید را می‌توانید بخوانید!

کابینت هایگلاس یا کابینت ام دی اف

نمای کابینت های گلاس چیست؟

کابینت‌های هایگلاس، کابینت‌هایی هستند که براق و درخشان هستند و به آشپزخانه‌ی شما یک ظاهر و احساس تازه و لوکس می‌دهند. آنها برای پاک کردن گرد و غبار و لکه‌های روغن بسیار آسان هستند، بنابراین انتخاب خوبی برای آشپزخانه‌های ایرانی هستند. آنها در انواع رنگ‌ها آمده و فضای شما را بزرگتر به نظر می‌رسانند زیرا نور را بازتاب می‌دهند. این نمای کابینت در یک رنج گسترده از رنگ‌ها و طیفهای براق ساده و اکلیلی موجود است و به کابینت‌های آشپزخانه‌ی شما یک براقیت درخشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: کابینت‌ آشپزخانه های گلاس چیست؟ این راهنمای آسان در مورد هزینه، انواع مواد و نگهداری را بخوانید.

نمای کابینت های گلاس چیست؟

نمای کابینت ام دی اف چیست؟

ام دی اف ‌ها مواد مهندسی مصنوعی ترکیبی هستند که به طور معمول در کابینت‌های آشپزخانه‌ی مدولار استفاده می‌شوند. اصولاً این مواد توسط فشردن لایه‌های نازکی از خرده چوب و رزین‌ تولید و تهیه می‌شوند و یک لایه‌ی کاغذی با چاپ الگو یا رنگ تزئینی پرس می‌شود. به عبارت دیگر، ام دی اف‌های استفاده شده در کابینت‌های آشپزخانه ام دی اف تحت فشار بالا با استفاده از ماشین‌آلات خودکار در کارخانه‌ها پرس می‌شوند.

مات، به عبارت دیگر – یک آشپزخانه صاف و غیر درخشان، نمای آشپزخانه سنتی است. البته، تغییرات در فناوری امکان پیشرفت در تنوع  نما‌های مات را فراهم کرده است که امروزه در دسترس هستند.

همه آشپزخانه‌ها در نما درخشان خوب نمی‌نمایند. آشپزخانه‌های سبک کلاسیک، آشپزخانه‌های چوب سنتی یا آشپزخانه‌هایی با جذابیت سنتی نیاز به نمای مات دارند.

همچنین، این بهترین انتخاب است زمانی که آشپزخانه شما توسط کمک‌های خانه مختلف استفاده می‌شود و شما خود حداقل زمانی در آن صرف می‌کنید. پخت و پز سنگین می‌تواند باعث خراشیدگی تمامیت‌های درخشان و آکریلیک شود، اما این موضوع با تمامیت مات کمتر آشکار خواهد بود. همچنین، آنها کثافت و خاک را به طور آشکار نشان نمی‌دهند، اما برای حفظ ظاهر تازه آنها را به طور منظم تمیز کنید.

نمای کابینت ام دی اف چیست؟

مزایا و معایب نما های گلاس و ام دی اف برای کابینت‌های آشپزخانه

زیبایی‌شناسی

یک گزینه‌ی براق با کیفیت بالا، کابینت‌های آشپزخانه با نمای های گلاس گزینه‌ی بهتری برای آشپزخانه‌های لوکس هستند. و می‌تواند فضای بصری و ظاهری جذاب به فضای شما اضافه کند.

هرچند ام دی اف‌ها در گزینه‌های براق موجود هستند، اما این‌ها به اندازه‌ی نما های گلاس انعکاس نور ندارند. به عبارت دیگر، کابینت‌های آشپزخانه ام دی اف بازتاب ‌رنگ کمتر و ‌جذابیت کمتری دارند.

رنگ و انواع

نما‌های های گلاس در یک رنج گسترده از رنگ‌های جذاب موجود هستند که رنگ و روشنایی خود را سال‌ها حفظ می‌کنند.

با این حال، تنوع موجود در ام دی اف‌های آشپزخانه خیلی بیشتر است و شامل مات، براق و بسیار براق است. علاوه بر رنگ‌ها، این‌ها همچنین در انواع مختلفی از بافت‌ها از جمله چوب نیز موجود هستند.

نگهداری و دوام

نما‌های های گلاس مقاوم در برابر خشکی هستند و با گذشت زمان رنگ‌بازی نمی‌کنند یا پوسیده نمی‌شوند؛ ظاهر صاف و براق خود را حفظ می‌کنند. به همین دلیل نیز، نشانه‌های انگشت، خاک و لکه‌ها قابل مشاهده‌تر هستند و نیازمند تمیز کردن منظم هستند.

ورق ام دی اف نسبت به ورق هایگلاس مقاوم‌تر و بادوام‌تر هستند. ام دی اف‌ها همچنین مقاوم در برابر رطوبت و گرما هستند و همچنین می‌توانند برای ویژگی‌های ضد باکتری بهینه شوند.

هزینه و قیمت

با توجه به جذابیت زیبایی و ویژگی‌های آسان تمیز کردن، کابینت‌های با نمای هایگلاس گران‌تر از نمای ام دی اف‌ها هستند.

نما‌های mdf تنوع و دوام را با هزینه‌ای قابل توجه کمتر ارائه می‌دهند که آن‌ها را برای افرادی با بودجه کمتر مناسب می‌کند.

همچنین بخوانید: راهنمای کامل انواع کابینت آشپزخانه

ترکیب و تطبیق نما‌های های گلاس و ام دی اف برای کابینت‌های آشپزخانه

های گلاس در مقابل ام دی اف: کدام نما برتر برای کابینت‌های آشپزخانه‌ی شماست؟

یک گزینه ممکن که امروزه بسیار پرطرفدار است، ترکیبی از هر دو نما های گلاس و ام دی اف است.

ترکیب و تطبیق نما‌های های گلاس و ام دی اف برای کابینت‌های آشپزخانه

از آنجایی که بیشتر نورپردازی به سمت کابینت‌های بالا اهمیت دارد، از نماهای گلاس برای نمای کابینت های هوایی، برای داشتن یک ظاهر براق و جذاب استفاده کنید. ام دی اف یک گزینه خوب برای کابینت‌های زمینی است زیرا احتمالاً بیشتر تحت فشار و سایش و لمس است. می‌توانید با انتخاب بافت‌ها و رنگ‌هایی که با یکدیگر سازگار هستند، ظاهری هماهنگ ایجاد کنید. ما از ترکیب های گلاس و ام دی اف در کابینت‌های آشپزخانه برای ایجاد یک ظاهر پیچیده اما کارآمد استفاده میکنیم.

“استفاده از ترکیب های گلاس و ام دی اف بهترین چیزی است که یک نفر می‌تواند در آشپزخانه‌اش انجام دهد. این ترکیب غنای شیشه از طریق های گلاس و حس ملایمی از طریق نمای مات را ارائه می‌دهد. در عین حال، ظاهر آن بیش ‌از اندازه غلوکننده نیست.”

کدام نما برای کابینت‌های آشپزخانه مناسب برای آشپزخانه‌های ایرانی است؟

  • های گلاس نیازمند نگهداری منظم است
  • ام دی اف هزینه‌ای کمتر دارد و نگهداری کمتری نیاز دارد

وقتی به آشپزخانه‌های ایرانی می‌رسد، باید در حین تصمیم‌گیری در مورد نما برای کابینت‌های آشپزخانه چندین عامل را در نظر بگیریم. به طور کلی، هر دو ورق های گلاس و ام دی اف می‌توانند برای کابینت‌های آشپزخانه استفاده شوند. این به اصلی است چون هر دو این نما‌ها مقاوم در برابر حرارت و آب هستند که آنها را برای محیط‌های گرم و مرطوب مناسب می‌کند. با توجه به مقاومت روکش در برابر آب، پاک کردن لکه‌ها و نشان‌های غذا آسان است. با این حال، در صورت نماهای های گلاس، نگهداری منظم برای حفظ نگاه براق و جلوگیری از اثر انگشت و خط و خطوط اضافی ضروری است.

های گلاس در مقابل ام دی اف: قیمت چقدر است؟

خلاصه

بر اساس استفاده، بودجه و سلیقه خود، در مورد بهترین نما برای کابینت‌های آشپزخانه خود تصمیم بگیرید. انتخاب صحیح، ظاهر و احساس کلی آشپزخانه مدولار شما را بهبود می‌بخشد.

های گلاس در مقابل ام دی اف: قیمت چقدر است؟

نماهای ام دی اف ارزان‌تر از نماهای هایگلاس هستند. برای ایده‌ای، یک ورق ام دی اف از 1.5 میلیون شروع می‌شود و تا 2.5 میلیون تومان به بالا می‌رود، در حالی که یک ورق های گلاس نیز از 1.5 میلیون شروع می‌شود و تا 3.5 میلیون تومان به بالا می‌رود با این تفاوت که مساحت ابعاد ورق های هایگلاس تقریبا نصف ورقهای mdf است.

در مورد قیمت کابینت ام دی اف، هر متر مربع حدود 30 درصد کمتر از کابینت هایگلاس است.

چگونه ماهرچوب می‌تواند به شما کمک کند؟

امیدواریم ایده‌های ما برای شما مفید بوده باشد! اگر می‌خواهید راه‌هایی برای پیاده‌سازی طراحی عالی در خانه خود نیز داشته باشید، دیگر جایی نگاه نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
//
سلام من سعید هستم و از اینکه در حال بازدید از سایت ما هستید بسیار خوشحالیم. چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟