لولا کابینت و کمد / توضیحات انواع و محل کاربرد

لولاهای کابینت، وظیفه نگه داشتن درب کابینت و باز و بسته کردن آن را دارند، کابینت‌ها بسته به نوع لولاهای کابینتی که برای درب انتخاب می‌شود، می‌توانند ظاهری متفاوتی داشته باشند. هر نوع لولا کابینت برای هر نوع درب کابینت ساخته نشده است.

لولاهای معمولی، لولاهای پروانه ای، لولاهای Tشکل، لولاهای لب به لب و لولا های آرام بند جزو انواع لولاهایی هستند که از دیر باز تا امروز برای باز و بسته کردن انواع در کمد، کابینت و حتی در اتاق و غیره استفاده می شده است.

لولاهای معمولی

یکی از ساده ترین لولاهای استفاده شده در کابینت آشپزخانه، لولا کابینت لولا معمولی است. این نوع لولا که طراحی بسیار ساده ای دارد، به عنوان لولا تخت نیز شناخته می شود. این لولا از دو برگ فلزی محکم تشکیل شده است که توسط یک پین به هم متصل می شوند. یکی از برگ ها به درب کابینت و دیگری به کمد کابینت یا باکس متصل می شود. لولاهای معمولی، به بیرون چارچوب کابینت و به بیرون صفحه کابینت نصب می‌شوند. این نوع نصب باعث می‌شود که کل لولا از خارج کابینت قابل مشاهده باشد، بنابراین لولاهای معمولی معمولاً دارای رنگ یا طرحی جذاب هستند که جذابیت ظاهری کابینت را افزایش می‌دهد.

لولای معمولی کابینت و کمد

این لولاها معمولاً بر روی کابینت‌های قابدار با درب‌های پوشش جزئی یا کامل استفاده می‌شوند. با این حال، اگر ترجیح می‌دهید که لولاهای کابینت به طور جزئی یا کامل مخفی شوند وقتی درب کابینت بسته است، آنگاه لولاهای معمولی گزینه مناسبی نیستند.

لولاهای نیمه مخفی

لولاهای نیمه مخفی به طور مشابه برای استفاده در کابینت‌های قابدار  دارند ساخته شده‌اند. این نوع لولا به طور عمده پشت درب کابینت مخفی می‌شود ولی یک بخش کوچکی از لولا در لبه چارچوب یا درب قابل مشاهده است. به طور خاص، باله درب به طور کامل مخفی است، در حالی که باله چارچوب بیشتر از خارج کابینت قابل مشاهده است. این طراحی می‌تواند با اضافه کردن یک تن رنگ کروم درخشان یا حتی کمی سیاه مات به هر درب کابینت به بهبود نما و ظاهر موجود کابینت کمک کند.

لولای معمولی کمد و کابینت نیمه پنهان

لولاهای لب به لب

بهترین برای: ظاهر  کلاسیک، کابینت‌های بدون چارچوب و درب‌های کمد داخلی.

لولاهای لب به لب دارای دو صفحه نصب مستطیل و یک لولای مرکزی برای سوزن لولا هستند. این طراحی کلاسیک می‌تواند بر روی کابینت‌های قابدار نصب شود، اما نصاب باید یک مقدار ضخامت ورق لولا برای قرار دادن درب کابینت در برابر نمای چارچوب کابینت برش دهد.

این نوع لولا به طور معمول با کابینت‌های بدون چارچوب اروپایی با درب‌های کابینت داخلی استفاده می‌شود. باله چارچوب به داخل چارچوب کابینت متصل می‌شود، در حالی که باله درب به لبه درب متصل می‌شود، به طوری که فقط بشکه هنگام بسته شدن درب کابینت قابل مشاهده است.

لولای درب کمد و کابینت لب به لب

در ادامه میخواهیم محبوب ترین و پراستفاده ترین انواع لولای کابینت را به شما توضیح دهیم.

لولای گازروی که همچنین به عنوان لولای کابینت یا لولای کمد شناخته می‌شوند، در هر کابینت آشپزخانه و همچنین در سایر نقاط خانه استفاده می‌شوند، اما بیشتر مردم نمی‌دانند که انواع و اندازه‌های بسیار زیادی از آن‌ها وجود دارد که استفاده‌های مختلفی دارند. قبل از جایگزینی یک لولا در آشپزخانه یا خانه خود، باید لولا خاصی را که نیاز دارید، شناسایی کنید.

اگر به دنبال جایگزینی یک لولا گازروی هستید و نیاز به کمک بیشتری برای شناسایی آن دارید، مقاله زیر مطالعه کنید که یک منبع فوق‌العاده است و به شما امکان می‌دهد گزینه‌های ممکن را فیلتر کنید تا یک تطابق نزدیک یا جایگزین مشابه بر اساس انتخاب‌های خود پیدا کنید.

4 نوع لولا که به طور معمول در آشپزخانه‌های ایران استفاده می‌شوند …

لولای گازوری آرام بند – پنهان کامل

این نوع لولا توسط بیشتر تولیدکنندگان آشپزخانه استفاده می‌شود زیرا کابینت‌ای که درب‌ها به آن متصل می‌شوند را به طور کامل مخفی می‌کند. زمانی که به آن نگاه می‌کنید، یک بازوی راست دارد و به درب کابینت اجازه می‌دهد که کاملاً هم‌خط با لبه کابینت باشد. با استفاده از 3 پیچ کوچک، کاملاً قابل تنظیم است و تمام زوایا را تنظیم می‌کند و اجازه می‌دهد چارچوب درب به طور کامل مخفی شده و به طور کامل به هم متصل شود. که در عکس زیر به طور کامل مشخص است. زاویه باز شدن لولا نیز می‌تواند از 95-170 درجه متغیر باشد. همچنین ضخامت بدنه نیز یک عامل مهم است که که در اتنخاب لولایی برای ضخامت 16 میلی‌متر و 18 میلی‌متر موثر است.

یکی از مشکلات اساسی درب‌ها یا لولاهای کابینت آشپزخانه، تولید ضربه یا صدای ناشی از باز و بسته شدن درب‌ها است. با استفاده از لولا آرام بند، با داشتن جک یا پمپ، این مشکلات قابل حل می‌باشد. این نوع لولا به شما کمک می‌کند تا درب به آرامی و بدون ایجاد فشار یا صدا بسته شود.

لولای گازوری آرام بند – پنهان نیمه کامل

بسیار شبیه به لولا پنهان کامل است، اما به درب اجازه می‌دهد که به هر دو طرف یک پانل مرکزی بسته شود. در مقایسه با بازوی راست لولا پنهان کامل، لولا نیمه کامل یک خمیدگی در بازو دارد که به درب کابینت اجازه می‌دهد نصف لبه پانل جانبی را پوشش دهد و نصف دیگر آن را بیرون بگذارد. این نوع خاص از لولا معمولاً در کمدهای لباس‌خانه و همچنین در آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود.

لولای گازوری آرام بند – پنهان درونی

این نوع لولا به طور بصری بسیار متفاوت با دو نوع اول است زیرا یک کرنک بزرگ در بازو دارد و این امکان را به درب کابینت می‌دهد که درون یا درون چارچوب کابینت قرار گیرد و لبه خارجی کابینت را به طور کامل نشان دهد. این نوع لولا را معمولاً در کابینت چوبی و کلاسیک پیدا می‌کنید زیرا چارچوب چوبی را به زیبایی نشان می‌دهد. همچنین این لولا را در درب‌های شیشه‌ای مانند کابینت‌های نمایش آشپزخانه می‌یابید.

 

لولا خرچنگی درب کمد و کابینت

لولا کابینت خرچنگی

این نوع لولا زمانی استفاده می‌شود که زاویه باز شدن درب کابینت بیشتر از90 درجه باشد. حداقل فاصله 70 میلی‌متر از لبه داخلی فاسیا برای نصب صفحه نصب و لولا لازم است.

لولا گازور زاویه دار

این نوع زاویه بندی برای کابینت های گوشه دو دره استفاده می شود که در آن در اول به پانل جانبی کابینت با یک زاویه بندی ۱۷۰ درجه اتصال داده می شود و در دوم به در اول با یک زاویه بندی دوجداره اتصال داده می شود. این راه حل ایده آل برای کابینت های گوشه آشپزخانه است.

لولا گازور شیشه

این لولا با استفاده از دو پیچ به باکس و درب کابینت متصل می‌شود. به همین دلیل، جنس کابینت که معمولاً از چوب یا مشتقات آن مانند mdf ساخته می‌شود، قابلیت ایجاد سوراخ یا حفره برای نصب پیچ‌ها را دارد. با این حال، این قابلیت در برخی از جنس‌های کابینت مانند شیشه کمتر است. به همین دلیل، لولا گازور شیشه برای جلوگیری از نیاز به ایجاد حفره یا سوراخ استفاده می‌شود.

لولا اتوبوسی

بیشتر انواع کابینت آشپزخانه به صورت عمودی و به سمت راست یا چپ باز می‌شوند. اما لولا اتوبوسی یا جک اتوبوسی به طور افقی و به سمت بالا باز می‌شود. این نوع لولا معمولاً برای کابینت‌های هوایی استفاده می‌شود. این مدل دارای دو نوع ساده و آرام‌بند است. لولا اتوبوسی ساده در یک مرحله باز یا بسته می‌شود. اما لولای آرام‌بند دارای یک پمپ است که سرعت باز یا بسته کردن درب را کنترل می‌کند.

لولاهای کابینت

بعد از تعیین نوع کابینت‌ها و درب‌های کابینت، می‌توانید نوع لولا کابینت را به آن‌هایی که با طراحی کابینت فعلی سازگار هستند، محدود کنید. سپس تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید لولا پنهان یا آشکار داشته باشید، سپس یک نمای زیبا را انتخاب کنید و در نهایت در نظر داشته باشید که آیا نیاز به هر گونه ویژگی حرکتی مانند لولا آرام بند که سرعت باز شدن درب کابینت را کاهش می‌دهند یا لولا خودبست که با کمترین تلاش از کاربر درب را به داخل می‌کشند، دارید یا خیر.

بهترین برند لولا کابینت آشپزخانه

یکی از اصلی‌ترین ملاحظات برای طراحان، سازندگان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، انتخاب بهترین برند لولا کابینت آشپزخانه است. در بازار داخلی، برندهای معتبر از کشورهای چین، ترکیه و ایتالیا در کنار برندهای ایرانی حضور دارند. برندهای بلوم، هافله، فانتونی و سارو از جمله برندهای مشهور در زمینه تولید لولا کابینت آشپزخانه هستند.

قیمت لولا کابینت

قیمت انواع لولا کابینت آشپزخانه در بازار ایرانی بسته به میزان مرغوبیت آن متفاوت است. بیشتر انواع مدل‌های لولای کابینت دارای قیمتی پایین‌تر از یکصد هزار تومان هستند. این قیمت‌ها متغیر و در حال نوسان است. شما حتی با قیمت‌های پایین و زیر پنجاه هزار تومان هم قادر به خرید چندین لولا درب کابینت هستید.

در ادامه به معرفی انواع لولا برند فانتونی موجود دربازار ایران اشاره میکنیم.

لوال آرامبند پروفشنال با پـایه خطی 3D

A101 لولا آرامبند پروفشنال روکار کلیـپسی 110 درجه با پـایه خطی 3D

A102 لولا آرامبند پروفشنال نیمه روکار کلیـپسی 110 درجه با پـایه خطی 3D

A103 لولا آرامبند پروفشنال توکار کلیـپسی 110 درجه با پـایه خطی 3D

لوال آرامبند استارپالس با پـایه صلیبی 3D

A001 لولا آرامبند استارپالس روکار کلیـپسی 110 درجه با پـایه صلیبی 3D

A002 لولا آرامبند استارپالس نیمه روکار کلیـپسی 110 درجه با پـایه صلیبی 3D

A003 لولا آرامبند استارپالس توکار کلیـپسی 110 درجه با پـایه صلیبی 3D

لوال آرامبند استار با پـایه صلیبی 3D

A011 لولا آرامبند استار روکار کلیـپسی 110 درجه با پـایه صلیبی 3D

A012 لولا آرامبند استار نیمه روکار کلیـپسی 110 درجه با پـایه صلیبی 3D

A013 لولا آرامبند استار توکار کلیـپسی 110 درجه با پـایه صلیبی 3D

لوال ساده اِکو با پـایه چهار پیچ

A021 لولا ساده اِکو روکار کلیـپسی 110 درجه با پـایه چهار پیچ

A022 لولا ساده اِکو نیمه روکار کلیـپسی 110 درجه با پـایه چهار پیچ

A023 لولا ساده اِکو توکار کلیـپسی 110 درجه با پـایه چهار پیچ

لوال 155 درجه سری پروفشنال فانتونی

A031 لولا آرامبند پروفشنال روکار کلیپسی 155 درجه با پایه صلیبی 3D

لوال W90سری استار پالس فانتونی

A032 لولا آرامبند استار پالس توکار W90 کلیپسی 110 درجه با پایه صلیبی 3D

لوال بای فولد سری استارپالس فانتونی

A033 لولا ساده استارپالس بای فولد تاشو کلیپسی 135 درجه با پایه صلیبی 3D

لوال +45 درجه سری استارپالس فانتونی

A071 لولا آرامبند استار پالس روکار کلیپسی 45 درجه با پایه صلیبی 3D

لوال خالص سری اِکو

A041 لولا اِکو درب فشاری P2O خالص روکار کلیپسی 110 درجه با پایه چهار پیچ

لوال معکوس فنری سری اِکو

A042 لولا اِکو درب فشاری P2O معکوس فنری روکار کلیپسی 110 درجه با پایه چهار پیچ

لوال تیک – ُدر سری پروفشنال

A061 لولا آرامبند پروفشنال تیک-در روکار کلیپسی 95 درجه با پایه صلیبی 3D

لوال تین-در سری پروفشنال

A064 لولا آرامبند پروفشنال تین_ ُدر روکار کلیپسی 105 درجه با پایه صلیبی 3D

لوال آینه سری استارپالس

A072 لولا آرامبند استار پالس آینه روکار کلیپسی 125 درجه با پایه صلیبی 3D

لوال شیشه سری استار

A073 لولا آرامبند استار شیشه روکار کلیپسی 110 درجه با پایه صلیبی 3D

لوال مینی سری اِکو

A051 لولا مینی ساده اِکو روکار بدون کلیپس 105 درجه با پایه دو پیچ

لوال مینی سری اِکو

A052 لولا مینی ساده اِکو توکار بدون کلیپس 105 درجه با پایه دو پیچ

لوال Steel Stainless سری استار پالس

A081 لولا آرامبند استارپالس Steel Stainless روکار کلیپسی 110 درجه با پایه چهار پیچ

لوال تیتانیوم سری پروفشنال

A104 لولا آرامبند پروفشنال روکار کلیپسی 110 درجه رنگ مشکی تیتانیوم با پایه خطی 3D

لوال پروفیل سری Air

A400 لولا آرامبند پروفیل آلومینیومی

لوال پروفیل سری استار پالس

A410 لولا آرامبند استار پالس پروفیل آلومینیومی روکار کلیپسی 110 درجه با پایه خطی 3D

شابلون راهنمای لوال

A301 شابلون لولا فانتونی

شابلون راهنمای ریل و لوال

A302 شابلون ریل و پایه لولا فانتونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
//
سلام من سعید هستم و از اینکه در حال بازدید از سایت ما هستید بسیار خوشحالیم. چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟