راهنمای اندازه گیری کابینت آشپزخانه

در صورتی که به دنبال تجدید ظاهر و یا ساخت آشپزخانه جدید خود هستید، ممکن است بخواهید با کابینت‌ آشپزخانه جدید شروع کنید. با این حال، داشتن مهارت در اندازه گیری کابینت آشپزخانه، یک مهارت ضروری است که وقتی می‌خواهید ظاهر و عملکرد آشپزخانه خود را به سطح بعدی برسانید، نیاز دارید. در این راهنما، ما به شما مهارت‌های لازم برای اندازه‌گیری درست آشپزخانه خود را ارائه خواهیم داد.

راهنمای اندازه گیری کابینت آشپزخانه

مراحل اندازه گیری کابینت آشپزخانه

برای شروع فرآیند اندازه‌گیری، شما باید موارد زیر را جمع‌آوری کنید:

– کاغذ

– متر

– مداد یا خودکار

بعد از جمع‌آوری این مواد، این هفت مرحله را برای اندازه‌گیری آشپزخانه خود برای کابینت‌ها دنبال کنید.

1.طرح کف آشپزخانه را بکشید.

برای شروع اندازه گیری آشپزخانه خود برای کابینت ها، اولین قدمی که باید بردارید، طراحی یک نقشه طبقاتی است. با قلم یا مداد، طرح آشپزخانه خود را روی یک برگه کاغذ شبکه ای بکشید. در این نقشه طبقاتی، شما باید مکان های زیر را مشخص کنید:

پنجره ها

درها

کلیدهای روشنایی

تاسیسات آب

تاسیسات گاز

تاسیسات لوله کشی

دریچه های هوا و گرما

دریچه های هود

پریزهای برقی

نسخه اولیه نقشه طبقاتی شما نیازی به مطابقت با مقیاس ندارد، اما باید مطمئن شوید که طرح آن به طور دقیق و روشن انتقال داده شده است

طرح کف آشپزخانه را بکشید.

2.اندازه‌گیری افقی را انجام دهید

با گرفتن طرح، می‌توانید شروع به اندازه‌گیری فضای خود کنید. اندازه‌گیری‌های شما باید کاملاً به سانتی متر باشد. به عنوان مثال، به جای ثبت اینکه یک دیوار سه متر بلند است، باید ثبت کنید که طول آن 300 سانتی متر است.

اولین اندازه‌گیری‌های افقی که باید انجام دهید، طول کامل دیوارها است. بهتر است اندازه‌گیری‌های افقی را از یکی از گوشه‌های مجاور دیوار شروع کنید. به صورت ساعتگرد، با استفاده از اندازه‌گیری متر خود از لبه به لبه حرکت کنید. باید از روی لوازم خانگی، پنجره‌ها و سایر تجهیزات عبور کنید. بهتر است دیوارهای خود را با یک شماره خاص برچسب‌گذاری کنید تا به راحتی به آنها ارجاع دهید.

بعد از اندازه گیری طول کلی، به اندازه گیری دیوار به بخش های کوچکتر می پردازید. در این مرحله، شما باید از هر باز شدن اندازه بگیرید. برای گرفتن این اندازه ها، شما باید از یک لبه خارجی تاسیسات به لبه خارجی تاسیسات بعدی اندازه بگیرید. مطمئن شوید که ابعاد هر قطعه تاسیسات را در بخش کوچکتر دیوار در اندازه گیری خود در ثبت کنید. مانند دیوارهای بزرگتر، مکان در و پنجره و تاسیسات را برای با ذکر فاصله از هم و دیوار مرجع ثبت کنید. شما باید هر دو اندازه طول کامل و جزئی را در نقشه طبقه خود ثبت کنید.

6. طرح چیدمان آشپزخانه خود را بکشید.

3.اندازه‌گیری عمودی را انجام دهید.

بعد از ثبت اندازه‌گیری‌های افقی، باید برای اندازه‌گیری عمودی نیز همین کار را انجام دهید. در اندازه‌گیری اولیه، از زمین تا پنجره‌ها اندازه بگیرید. سپس از لبه پایین پنجره تا لبه بالای پنجره و در نهایت از بالای پنجره تا سقف اندازه‌گیری ‌کنید.

مرحله نهایی اندازه‌گیری از زمین تا سقف است. از آنجایی که برخی از خانه‌ها ارتفاع سقف متفاوتی در یک اتاق دارند، باید حداقل سه اندازه‌گیری مختلف از زمین تا سقف انجام دهید.

4.توجه به موانع در اندازه گیری کابینت آشپزخانه

با توجه به اندازه‌گیری‌ها، باید توجه کنید که هر گونه مانعی کنار دیوارهای شما وجود دارد، از جمله کانال تهویه‌ها، لوله‌ها و رادیاتورها. توجه به موانع بسیار ضروری است زیرا اغلب نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد و این می‌تواند تأثیری بر مکان قرارگیری کابینت‌های شما داشته باشد.

5.شناسایی محل قرارگیری دستگاه‌ها و ابزارهای خانگی

در آشپزخانه خود، شما باید تعیین کنید که چه لوازم بزرگ و ابزارهایی را که پس از نصب کابینت های جدید خود می خواهید در آشپزخانه نگه دارید، می خواهید. دانستن اینکه منابع برق، تامین آب، تهویه هوا، سوئیچ های نور و پریز های برق در کجا قرار دارند به شما کمک می کند تا بفهمید که کابینت های خود را کجا می توانید قرار دهید و کجا نمی توانید.

علاوه بر علامت گذاری مکان این لوازم آشپزخانه نظیر یخچال، اجاق گاز و دیگر لوازم و ابزارها در نقشه طبقه خود، شما همچنین باید نشان دهید که مراکز آنها کجا هستند. مرکز یک لوازم برقی معمولاً نقطه ای است که خط گاز یا خط لوله آب آن آغاز می شود.

انواع چیدمان و طراحی آشپزخانه

6.طرح چیدمان آشپزخانه خود را بکشید.

با در دسترس داشتن تمام اندازه‌ها و یادداشت‌هایتان، می‌توانید شروع به برنامه‌ریزی طراحی کابینت‌های جدید آشپزخانه خود کنید. از آنجایی که می‌دانید چقدر فضا برای کار دارید، می‌توانید مناطقی را که می‌خواهید کابینت‌های جدید خود را در آنجا قرار دهید، انتخاب کنید.

7.سبک کابینت‌های آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

بعد از اینکه مکان دقیقی که میخواهید کابینت آشپزخانه خود را قرار دهید را تعیین کردید، میتوانید شروع کنید به انتخاب کابینت مناسب برای خودتان. گزینه های مختلفی برای شما برای انتخاب وجود دارد. قبل از اینکه سفارش دهید، حتما ابعاد آنها را بررسی کنید و مطمئن شوید که مناسب مکان مورد نظرتان هستند.

نکات مفید برای اندازه گیری کابینت آشپزخانه ها:

هنگام اندازه گیری برای کابینت های خود، این نکات مفید را در نظر داشته باشید:

برای اندازه‌گیری افقی، از همان فاصله از زمین استفاده کنید: برای اندازه‌گیری افقی دیوارهای آشپزخانه‌تان، باید همه اندازه‌های افقی را در یک ارتفاع یکسان اندازه‌گیری کنید. با اندازه‌گیری در همان فاصله، مطمئن شوید که این اندازه‌ها در تمام دیوارهایی که اندازه‌گیری می‌کنید، یکسان باقی می‌مانند.

نکات مفید برای اندازه گیری کابینت آشپزخانه ها:

از ابزارهای مناسب برای اندازه‌گیری دقیق استفاده کنید: برای دقت بیشتر، از یک اندازه‌گیر تاشو قابل اعتماد و مداد مناسب برای کمک به اندازه‌گیری استفاده کنید. علاوه بر این، از کاغذ نقشه و یک خط راست برای کمک به طراحی نقشه طبقه استفاده کنید که بهترین نماینده آشپزخانه‌تان باشد.

به صورت ساعت‌گرد اندازه‌گیری کنید: برای اطمینان از اینکه دیواری را از دست نمی‌دهید یا فراموش نمی‌کنید که از کجا شروع کرده‌اید، بهتر است دیوارهای خود را به صورت ساعت‌گرد شمارش کنید. همچنین در حین حرکت در اتاق، باید دیوارها، درها و پنجره‌ها را با شماره‌گذاری برچسب‌گذاری کنید تا همه چیز به دقت بیشتری انجام شود.

قابها را فراموش نکنید: هنگام اندازه گیری پنجره ها یا درب ها، به خاطر داشته باشید که تریم یا قاب آنها جزء پنجره یا درب محسوب می شود. به عنوان مثال، برای اندازه گیری طول یا ارتفاع پنجره، از یک سر قاب آن تا سمت مخالف آن اندازه بگیرید.

مرکز خط: باید مرکز خط هر تجهیزات دائمی در آشپزخانه خود را بدانید. برای اندازه گیری مرکز خط درب ها، کمدها، کانال هوا، پریزهای برقی، فر پختنی، سینک و پنجره ها اقدام کنید.

توجه داشته باشید که این اندازه گیری برای تمامی انواع سبک کابینت آشپزخانه اعم از سبک کابینت مدرن، کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک یکسان بوده و هیچ فرقی در اندازه گیری کابینت ممبران، کابینت هایگلاس و کابینت پلی اورتان وجود ندارد.

یک مجموعه کابینت ساز پیدا کنید.

ما در کابینت ماهرچوب، بهترین کیفیت را به شما ارائه می‌دهیم. با استفاده از مواد با کیفیت و تکنولوژی روز، کابینتی زیبا و مقاوم برای شما طراحی می‌کنیم. طرح‌های متنوع و منحصربه‌فردی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید کابینتی کاملاً به سلیقه خود انتخاب کنید. با ما در کابینت ماهرچوب، بهترین تجربه را در طراحی و ساخت کابینت برای خانه یا محل کار خود خواهید داشت.

ما به اندازه کافی اعتماد به محصولات خود داریم که گارانتی بر روی کابینت هایمان ارائه می دهیم. علاوه بر این، می توانید به ما اعتماد کنید که کابینت های آشپزخانه شما به موقع تحویل داده خواهند شد تا پروژه های شما در مسیر درست باقی بمانند. یکی از نمایندگان محلی ما را پیدا کنید تا امروز شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
//
سلام من سعید هستم و از اینکه در حال بازدید از سایت ما هستید بسیار خوشحالیم. چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟