بررسی معایب کابینت آشپزخانه ممبران ارزان

برای معرفی یکی از بهترین و لوکس ترین کابینت های موجود در بازار، به جرات میتوان به کابینت آشپزخانه ممبران اشاره کرد.

با وجود زیبایی و تنوع بالا در این کابینت ها، در اثر عوامل مختلف نظیر مواد اولیه پروسه تولید و نحوه اجرا، مشکلات و مسایل بسیاری دامن گیر خریداران می شود؛ در این مطلب به بررسی معایب و مشکلات کابینت های وکیوم یا ممبران ناشی از عوامل تولید خواهیم پرداخت.

معایب کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران، به دلیل فرایند ساخت و تولید فشار ناشی از ایجاد خلاء، به کابینت وکیوم نیز معروف است و با این نام شناخته میشود.

آشنایی با مزایا و معایب اقلام منزل، خصوصا اقلام آشپزخانه به شما کمک میکند تا با شناخت نقاط ضعف و قوت این وسایل، انتخابی بهینه تر و مصرفی درست تر داشته باشید. همچنین با توجه به نحوه و میزان استفاده از محیط آشپزخانه میتوانید درست ترین و کاربردی ترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

معایب کابینت ممبران :

در بررسی معایب کابینت ممبران و وکیوم، به 5 مورد اساسی بر میخوریم که به ترتیب آنها را بررسی مینماییم.

  1. کیفیت نصب و اجرا

کابینت ساز، تاثیر بسزایی در ماندگاری، کیفیت و به طور کلی عملکرد کابینت دارد. مشکلات ساختاری این کابینت ها در بخش های مختلفی رخ میدهد؛ از جمله :

  • استفاده از چسب وکیوم نامناسب در مرحله وکیوم
  • استفاده از روکش PVC نامرغوب و نازک در مرحله وکیوم
  • استفاده از ام دی اف MDF با مغز کم تراکم
  • عدم دقت و ظرافت در مرحله CNC
  • عدم دقت در مرحله سنباده زنی
  • استفاده از کارگاه های کم کیفیت یا بی کیفیت برای وکیوم کردن روکش پی وی سی
پروسه تولید کابینت وکیوم ممبران

در مقابل کابینت ماهر با تعهد و تخصص کاری از ابتدا تا انتها، کار را به خوبی و با کیفیت استاندارد و به صورت متمرکز در کارخانه مجموعه ماهر تولید کرده و اجرا نیز زیر نظر کنترل کیفی مجموعه می باشد؛ به عنوان مثال برای تولید نما و درب کابینت وکیوم از ورق ام دی اف مرغوب خارجی و روکش پی وی سی pvc کره ای با ضخامت بالا و نیز چسب آلمانی استفاده میکنند تا محصول نهایی یکدست و زیبا تحویل مشتری داده شود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که ممبران، علاوه بر کابینت اقلام مصرفی دیگری همچون کمد دیواری نیز تولید میکند که همین مزایا و معایب برای آن صدق مینماید.

برای جلوگیری از مشکلات ذکر شده، ساخت و نصب کابینت آشپزخانه ممبران را به افراد ماهر و حرفه ای در این زمینه بسپارید تا نتیجه ی مطلوب تری حاصل شود.

طراحی کابینت ممبران و معایب کابینت ممبران

2.طراحی

در مورد تولید کابینت آشپزخانه ممبران، لازم است بدانید که از مغزی چوب ام دی اف mdf تهیه می شود و در مراحل بعدی با فرایند چسب کاری، حرارت و فشار ناشی از خلاء ( که اصطلاحا وکیوم نام دارد ) روکش PVC روی آن قرار میگیرد.

روکش کردن پی وی سی مرحله ای بسیار حساس و مهم است؛ و با توجه به کیفیت ام دی اف و تراکم بالای مغزی mdf و نیز چسب در کیفیت کار موثر خواهد بود.

انتخاب طرح – رنگ مناسب بسیار در زیبایی نمای آشپزخانه شما موثر خواهد بود. بنابر سلیقه شما ، ابعاد و نوع آشپزخانه تان طرح های مختلف خروجی های مخنلف خواهند داشت. به عبارت ساده تر هر طرح و رنگی مناسب هر آشپزخانه ای نیست. و نورگیر بودن ، کوچک بزرگ بودن و عوامل دیگر در انتخاب طرح-رنگ اهمیت خواهد داشت.

پروژه کابینت نئوکلاسیک ممبران شهر کرمانشاه

3.تعمیر کابینت

از دیگر معایب میتوان به تعمیرات آن اشاره کرد. تنوع در طرح و رنگ روکشهای PVC بسیار زیاد است؛ اما بعد از گذشت مدت چند ساله، این طرح ها و رنگ ها در بازار به پایان رسیده و جای خود را به نمونه های جدید تر با کد های رنگی مختلف میدهند. البته در مورد روکش های کره ای این مساله تا حدود زیادی صدق نمی کند و با توجه به تکنولوژی های تشخیص رنگ ، رنگ روکش این شرکت ها با گذشت زمان نسبتا ثابت است.

حال اگر از کابینت وکیوم ارزان استفاده کنید. و کابینتی نیاز به مرمت و تعمیر داشته باشد، بعید به نظر میرسد همان رنگ روکش pvc گذشته را بتوانید از بازار تهیه کنید.

4.حساسیت به گرما و نور

اگر اصول تولید درب و نمای ممبران رعایت نشود از جمله چسب و روکش مناسب و همچنین پروسه تولید و چسبکاری صحیح آنگاه باید منتظر عواقب جدی تری باشیم از جمله اینکه حرارت مستقیم به مرور زمان، بر روی روکش PVC درب یا نمای کابینت تاثیر گذاشته و باعث بروز مشکلاتی در آنها می شود؛ البته اگر از  از جمله:

  • تغییر رنگ در اثر تابش خورشید
  • ضعیف شدن چسب ها و باز شدن لبه آنها

البته در مورد عملکرد چسب، طبق گفته های قبلی، نوع و کیفیت آن بسیار مهم و با اهمیت است. یک چسب ضعیف، در ایده آل ترین شرایط هم میتواند باعث باد کردن روکش کابینت، باز شدن روکش و به طور کلی آسیب دیدن کابینت شود.

جدا از نور خورشید، منابع حرارتی دیگر همچون شعله ی اجاق گاز و بخار آب به مرور باعث ایجاد این مشکلات در کابینت میشوند. از این رو در زمان طراحی فضای داخلی باید فاصله ی استاندارد بین گاز و کابینت در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، فاصله ی 30 الی 40 سانتی متری کابینت از دیواره ی گاز مناسب است.

تصویر زیر به خوبی رعایت فاصله را در طراحی کابینت آشپزخانه ممبران به نمایش میگذارد.

آشپزخانه با رنگ همه پسند بررسی معایب کابینت آشپزخانه ممبران ارزان

5.حساسیت به اجسام تیز

یکی دیگر از معایب کابینت وکیوم، حساسیت آنها به اجسام تیز و برنده است. لایه PVC نمیتواند در برابر آسیب های ناشی از اجسام برنده و تیز مقاومت کند؛ در نتیجه به سرعت آسیب دیده و خط میفتد.

از آنجایی که هزینه ی تعمیر و نگهداری از کابینت آشپزخانه ممبران بالاست، باید در برابر این گونه آسیب ها به خوبی محافظت شود.

 

خریدن یا نخریدن ؟ مسئله این است!

کابینت آشپزخانه ممبران، یکی از لوکس ترین، زیباترین و مجلل ترین نمونه های حال حاضر بازار است. این کابینت ها خصوصا در سال های اخیر، به دلیل تنوع طرح و رنگ بالا و همچنین مدرن شدن خانه های ایرانی، طرفداران بسیاری پیدا کرده و کابینت ساز های خبره و حرفه ای در این زمینه فعالیت میکنند. بنابراین توصیه به نخریدن چنین کالایی، منطقی به نظر نمیرسد.

اما با توجه به معایب ذکر شده، به شما توصیه میکنیم تا با چشمی باز تر و دانشی وسیع تر نسبت به خرید و نصب کابینت آشپزخانه ممبران اقدام نمایید.

همانگونه که در مورد اول ذکر شد؛ نتیجه ی نهایی کار، ارتباط مستقیمی با مجری و سازنده ی آن خواهد داشت، به همین دلیل پیش از اقدام به خرید از تجربه و مهارت کابینت ساز خود اطمینان حاصل نمایید.

در پایان میتوانید با بررسی قیمت های کابینت آشپزخانه ممبران و همچنین پرسیدن سوالات خود در قسمت کامنت ها اطلاعات مورد نیازتان را بدست آورید.

در صورتی که تمایل دارید با کابینت ساز های حرفه ای از سراسر ایران آشنا شوید، کافی است با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
//
سلام من سعید هستم و از اینکه در حال بازدید از سایت ما هستید بسیار خوشحالیم. چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟